New York Times, Google si reteaua publica de televiziune si radio din Canada, CBC, au anuntat, saptamana aceasta, disponibilizari, ca urmare a dificultatilor economice. In Bulgaria, specialistii se asteapta ca piata de publicitate sa scada cu 30% anul acesta, iar in Marea Britanie guvernul este pe cale sa devina principalul client de publicitate.

  • Valoarea pietei de publicitate din Bulgaria ar putea scadea cu 30% anul acesta, potrivit datelor Asociatiei Bulgare a Publicitarilor (BAA), citate de publicatia Dnevnik si preluate de Broadbandtvnews.com. Potrivit Dnevnik, presedintele BAA Kasimir Gergov, scaderea este cauzata de criza economica, ale carei efecte au inceput sa se simta pe piata bulgara din septembrie anul trecut. In 2008, piata de publicitate din Bulgaria a crescut cu 9%, pana la circa 265 milioane euro, dupa o crestere de 25% in 2007.
  • Google isi diminueaza echipa de vanzari si marketing, renuntand la aproximativ 200 de angajati, masura explicata prin investitiile mult prea mari intreprinse in anumite activitati ale companiei, potrivit Reuters. Agentia de stiri il citeaza pe Omid Kordestani, senior vice-president Google, potrivit caruia "atunci cand companiile cresc atat de repede, este aproape imposibil sa faci totul cum trebuie, iar noi cu siguranta nu am reusit acest lucru". Potrivit Reuters, este cea mai noua masura de reducere a costurilor la Google - companie cu aproape 21.000 de angajati - pe fondul problemelor economice actuale si a scaderii investitiilor in publicitate.
  • New York Times va disponibiliza 100 de angajati ai serviciilor sale comerciale si va reduce cu 5% salariile, in timp ce Washington Post planuieste sa renunte la un numar nespecificat de angajati, pe baza de voluntariat, scrie Brand Republic. Potrivit unor informari interne, la New York Times angajatii sunt informati ca pe viitor ar putea avea loc alte disponibilizari, daca membrii de sindicat nu sunt de acord cu reducerea salariilor cu 5%.
  • Guvernul de la Londra este pe cale sa devina principalul client de publicitate din Marea Britanie, potrivit publicatiei de specialitate Marketing, citand date furnizate de Nielsen Media Research. Acestea arata ca investitiile guvernului in publicitate au crescut cu aproape 20% in 2008, pana la 178 milioane de lire sterline. Investitia aduce Guvernul foarte aproape de nivelul celui mai mare client de publicitate, Procter&Gamble, ale carui cheltuieli au scazut cu 10%, in conditii de scadere economica.
  • Reteaua publica de televiziune si radio din Canada, CBC, a anuntat saptamana aceasta ca va renunta la 800 de angajati si ca va incerca sa vanda unele active, din cauza problemelor financiare cauzate de scaderea publicitatii. CBC are peste 9.800 de angajati si isi sustine activitatea cu fonduri furnizate de la guvernul federal (1 miliard de dolari canadieni) si cu venituri din activitati comericiale care se ridica, in conditii normale, la circa 600 milioane de dolari canadieni. CBC a anuntat ca va reduce, totodata, investitiile in programe, inclusiv in cele difuzate la ore de maxima audienta.