Meciurile Romaniei au atras cateva sute de mii de euro din publicitate pentru Antena 1 si Pro TV, scrie Pagina de Media. Ziarul timisorean Agenda zilei ramane doar pe online. Tradeville (noua identitate a societatii de brokeraj Vanguard) a lansat o "bursa de publicitate on-line". Criza s-a facut simtita moderat la targul international de media MIPTV. Si inca un grup international isi actualizeaza evaluarile privind piata publicitatii in 2009 si 2010.

  • Pagina de media evalueaza performantele posturilor Antena 1 si Pro TV, in termeni de audienta si incasari din publicitate, pentru meciurile Romania-Serbia, respectiv Austria-Romania. Potrivit sursei citate, meciul cu Serbia a fost urmarit, in medie, de 2,5 milioane de telespectatori din mediul urban si impreuna cu editia speciala "a adus Antenei 1 incasari de de peste 200.000 de euro", in timp ce partida cu Austria a avut o audienta mai mica (aproape 2,1 milioane de telespectatori din mediul urban), dar incasari mai mari din publicitate in timpul meciului si al editiei speciale (evaluarea Paginii de media: 230-240.000 de euro).
  • Cotidianul local Agenda zilei apare, de la 1 aprilie, numai in versiune online, optand sa inchida editia tiparita la 13 ani de la lansare, conform unui anunt facut de Zoltan Kovacs, seful trustului de presa Agenda Timisoara, intr-un articol publicat in ultima editie "pe hartie". Trustul Agenda Timisoara publica si saptamanalul Agenda, ajuns acum la numarul 1000. Zoltan Kovacs scria, pe 31 martie, punand decizia in contextul crizei economice: "din pacate, in ultima vreme, se observa o scadere a tirajului, tot mai multi dintre cititorii nostri renuntand la forma clasica, tiparita, a cotidianului si devenind fideli editiei electronice". In semestrul doi al anului trecut, cotidianul Agenda zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 3.800 de exemplare, potrivit BRAT.
  • Societatea de servicii de investitii financiare Tradeville - noua identitate a Vanguard, unde Andrei Siminel (NCH) a preluat pachetul majoritar in toamna - a anuntat lansarea oficiala a unei "burse de publicitate on-line", tradeads.eu. Comunicatul de presa prin care a fost facut anuntul precizeaza ca bursa va fi coordonata de Valentin Oeru. Acesta a fost, pana recent, director executiv al regiei de publicitate online Boom. Portofoliul bursei include site-uri controlate de NCH si reprezentate de Boom, operate de Netbridge investments.
  • Cele mai mari grupuri media din Romania au fost prezente, saptamana aceasta, la targul international de profil MIPTV de la Cannes, unde, potrivit The Hollywood Reporter, numarul total al participantilor a fost cu aproape 15% mai mic decat anul trecut. Efectele crizei asupra productiei de televiziune si integrarea televiziunii cu mediile digitale au fost principalele subiecte abordate in conferintele organizate pe marginea evenimentului, unde, potrivit sursei citate, o tendinta vizibila a fost "puterea in crestere a reprezentantilor din tarile in curs de dezvoltare".
  • GroupM, ce reuneste agentiile de media ale grupului de comunicare WPP, si-a revizuit prognoza privind cheltuielile globale de publicitate in 2009. Daca in toamna preconiza o scadere globala de 0,2%, GroupM se asteapta ca piata sa scada cu 4,4% anul acesta, potrivit The Guardian. GroupM prevede, de asemenea, ca in 2010 cheltuielile pe publicitate in SUA vor scadea cu 6,8%.
  • Veniturile din publicitate online inregistrate de posturile de televiziune din SUA au atins, in 2008, pragul de 1 miliard de dolari, in crestere cu 36% fata de anul anterior, scrie Brand Republic, citand un raport de specialitate. Acesta arata ca paginile de internet ale ziarelor americane continua sa atraga mai multi vizitatori unici decat cele ale posturilor de televiziune, insa acestea din urma castiga teren.