Cei mai multi respondenti isi absolva prietenii si familia de vreo vina pentru situatia in care se afla.
Datele studiului:
- 66% dintre americani cred ca agentiile de advertising poarta o parte din vina pentru situatia economica actuala, pentru ca au indemnat oamenii sa cumpere lucruri de care nu au avut nevoie. De fapt, 33% dintre cei chestionati cred ca agentiile de advertising sunt responsabile complet sau in mare masura de contextul actual.
- Presa scrisa, revistele si ziarele sunt considerate raspunzatoare pentru contextul economic actual de 59% dintre americanii chestionati, in timp ce 56% cred ca site-urile de stiri poarta macar o parte din vina.
- 55% dintre americanii chestionati cred ca talk-show-urile de la TV sau radio, programele de stiri (54%) si programele locale (53%) poarta o parte din vina pentru actuala criza economica, deoarece i-au facut pe oameni sa cumpere produse de care nu au avut nevoie.
- Prietenii si familia au obtinut un scor mai mic, deoarece sunt considerati a fi raspunzatori pentru contextul actual de aproximativ 54% dintre cei chestionati. Puterea lor de influenta in ceea ce priveste achizitionarea de produse noi este, astfel, mai mica decat influenta canalelor media si a publicitatii.
Studiul a fost efectuat online intre 31 martie si 1 aprilie 2009, pe un esantion de 2.200 de americani, selectati in functie de varsta, sex, religie si educatie.
Citeste mai mult pe IAA.ro
Oricum ar fi, nu vanzatorul e de vina si cumparatorul.
Poate suna ridicol sa dai vina pe publicitate si pe mass-media dar dupa ce am stat aici olecuta si m-am si uitat la televizor din cand in cand nu mi se mai pare atat de ridicol. Cand, fara exagerare, din 5 in 5 minute ai reclame la televizor, la un moment dat cred ca te hipnotizeaza sa te duci sa-ti faci franjuri conturile si cardurile.
Probabil daca nu ar fi existat media, actuala criza avea un impact mult scazut asupra economiei reale prin lipsa promovarii neincrederii in mediul de afaceri.
Interesant este ca o astfel de informatie a iesit la lumina.
Mass-media, pe tot globul, vorbeste de criza cu fiecare ocazie de nshpe ori pe zi de mai bine de un an.
Ei nu fac decand sa vanda criza, de fapt sa-si sape singuri groapa, lor si celor care ii asculta.
Nashpa situatie.
Sa luam de-o pilda criza imobiliara: cine credeti ca sunt vinovatii de serviciu: agentii imobiliari si mass media!
Si apropos de "au cumparat lucruri care nu le trebuie" sa stiti ca si la noi s-a intamplat la fel: cu televizoare, masini, frigidere, pana si cu imobile.
Oameni care aveau unde sta au mai cumparat un apartament si inca vreo doua terenuri asa ca sa fie, au facut credit mai mult decat ii tine buzunarul si acum cand s-a stricat treaba, cauta in jur sa gaseasca vinovatii pentru lipsa lor de cumpatare.