Majoritatea americanilor arunca vina pentru izbucnirea crizei economice pe mass media si pe agentiile de advertising, pentru ca i-au facut sa cumpere ceea ce nu isi puteau permite, scrie IAA.ro, citand un sondaj online realizat de Harris Interactive.

Cei mai multi respondenti isi absolva prietenii si familia de vreo vina pentru situatia in care se afla.

Datele studiului:

  • 66% dintre americani cred ca agentiile de advertising poarta o parte din vina pentru situatia economica actuala, pentru ca au indemnat oamenii sa cumpere lucruri de care nu au avut nevoie. De fapt, 33% dintre cei chestionati cred ca agentiile de advertising sunt responsabile complet sau in mare masura de contextul actual.
  • Presa scrisa, revistele si ziarele sunt considerate raspunzatoare pentru contextul economic actual de 59% dintre americanii chestionati, in timp ce 56% cred ca site-urile de stiri poarta macar o parte din vina.
  • 55% dintre americanii chestionati cred ca talk-show-urile de la TV sau radio, programele de stiri (54%) si programele locale (53%) poarta o parte din vina pentru actuala criza economica, deoarece i-au facut pe oameni sa cumpere produse de care nu au avut nevoie.
  • Prietenii si familia au obtinut un scor mai mic, deoarece sunt considerati a fi raspunzatori pentru contextul actual de aproximativ 54% dintre cei chestionati. Puterea lor de influenta in ceea ce priveste achizitionarea de produse noi este, astfel, mai mica decat influenta canalelor media si a publicitatii.

"Americanii sunt suparati pe starea in care se afla economia, de aceea simt nevoia sa dea vina pe cineva. Mass media este un bun tap ispasitor. Si agentiile de advertising sunt sub lupa. Acum, multumita emisiunilor 'Mad Men' si 'Trust me', acestea sunt mai vizibile si mai usor de tras la raspundere", se arata in studiul "The Harris Poll", remis de IAA Worldwide.

Studiul a fost efectuat online intre 31 martie si 1 aprilie 2009, pe un esantion de 2.200 de americani, selectati in functie de varsta, sex, religie si educatie.

Citeste mai mult pe IAA.ro