Grupul global de comunicare WPP a anuntat ca veniturile pe primul trimestru al acestui an au scazut, pe masura ce clientii au redus considerabil cheltuielile, informeaza Bloomberg. O evolutie negativa a anuntat si Omnicom, potrivit Advertising Age. In zona media, Editor&Publisher citeaza ultimele date de tiraj pentru ziarele americane, anuntand noi scaderi record. In schimb, eMarketer analizeaza diversele rapoarte privind evolutia Twitter si considera ca platforma de microblogging inregistreaza o "crestere fenomenala".

  • Grupul international de comunicare Omnicom a anuntat o scadere cu 21% a profitului in primul trimestru, potrivit Advertising Age. Sursa noteaza ca toate segmentele in care activeaza Omnicom au fost afectate de scaderea economica, dar ca, "surprinzator", sectorul publicitatii a avut cel mai putin de suferit, cu o scadere de 12%.
  • Grupul global de comunicare WPP a anuntat marti ca a inregistrat o scadere de 5,8% a vanzarilor in primul trimestru al acestui an si ca se asteapta ca prima jumatate a lui 2009 "va fi cu siguranta dificila", potrivit Blooomberg. WPP se asteapta la o "imbunatatire relativa" in a doua jumatate a anului. Scaderea pentru primul trimestru va fi in marja ultimelor predictii ce vorbesc de scaderi de cateva procente la nivel de industrie. The Guardian noteaza ca eliminand fluctuatiile valutare, veniturile WPP in primul trimestru au crescut cu 11% fata de primul trimestru al anului trecut.
  • Editor&Publisher citeaza datele de tiraj prezentate de Biroul american de Audit al Tirajelor (ABC) pentru perioada octombrie 2008-martie 2009, ce arata ca cele mai mari publicatii din SUA continua sa piarda intr-un ritm-record cumparatori. Potrivit ABC, 395 de ziare americane au inregistrat, impreuna, o scadere a tirajelor de 7% comparativ cu raportul similar prezentat in urma cu un an. Tirajul zilnic al New York Times a scazut cu 3,5% pana la 1,039 milioane de exemplare, Washington Post a scazut cu 1,6%, iar USA Today a scazut cu 7,4%. O exceptie o constituie Wall Street Journal, al carui tiraj a crescut cu 0,6% pana la 2,082 milioane de exemplare.
  • Potrivit unei analize eMarketer, este de asteptat ca numarul utilizatorilor de Twitter va depasi 18 milioane numai in Statele Unite, anul viitor, comparativ cu 6 milioane in 2008. Sursa citeaza mai multe rapoarte comScore, Nielsen Online si Compete, potrivit carora, in februarie a.c., numarul utilizatorilor unici a crescut de peste 1000 de ori comparativ cu februarie 2008.