Grupul media Central European Media Enterprises (CME), care controleaza in Romania televiziunile din reteaua Pro, a inregistrat in primul trimestru al acestui an venituri nete de 141,2 milioane de dolari, cu 37% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit rezultatelor pentru primele trei luni ale anului, date publicitatii miercuri.

Operatiunile din Romania ale CME au inregistrat venituri nete de 35,7 milioane de dolari, comparativ cu 57,99 de milioane in primul trimestru al anului trecut, profitul EBITDA (profit inainte de taxe, deprecieri si amortizari) la nivel local fiind de 7,147 milioane de dolari, comparativ cu 23,376 milioane in urma cu un an.

In comunicatul de miercuri este citat presedintele CME, Adrian Sarbu, potrivit caruia "primul trimestru al anului 2009 a fost cel mai dur din istoria noastra, pe toate pietele. Am prevazut aceasta tendinta si am administrat vanzarile si costurile pentru a limita impactul declinului inregistrat de publicitate. Statutul nostru de lideri de piata ramane solid, iar cota noastra pe piata publicitatii, pe pietele-cheie, a crescut. Prioritatea noastra pentru acest trimestru - lichiditatea - a fost abordata cu succes. Time Warner a fost de acord sa investeasca 241,5 milioane de dolari in CME. Consider ca acest lucru este un semn de incredere in pietele, oamenii si strategiile noastre".

La nivel de grup, CME a inregistrat o pierdere operationala de 84,5 milioane de dolari in primul trimestru, comparativ cu un castig operational de 45,47 milioane de dolari in primul trimestru al anului trecut. Pierderile nete s-au ridicat la 44,4 milioane de dolari, comparativ cu un profit de 14,4 milioane in primele trei luni din 2008.

Piata ceha a fost cea mai profitabila pentru CME in primul trimestru, cu un profit EBITDA de 24,89 milioane de dolari.