OTV, Etno TV si Taraf TV sunt singurele posturi TV de la Bucuresti ce percep tarife pentru participarea candidatilor la emisiuni electorale, in campania pentru europarlamentare, potrivit ultimelor informatii postate pe site-ul CNA. In schimb, majoritatea covarsitoare a posturilor de radio si televiziune locale si-au manifestat interesul sa participe la campanie - inclusiv posturi locale ale Antena 1 si Realitatea TV - contra cost, preturile variind intre 10 RON/minut si 1000 euro/emisiune.

Dintre posturile centrale, OTV aplica preturi variate, de la 2.000 de euro+TVA pentru emisiunea "Zori de zi" la 10.000 de euro+TVA pe ora, la emisiunea Dan Diaconescu Direct. Posturile Etno TV si Taraf TV propun tarife unice pe emisiune - 500 euro net, insa, daca la Taraf TV exista o singura emisiune dedicata alegerilor - "Taraf Show Electoral" - la Etno TV sunt puse la bataie cinci emisiuni.

Campania la televiziunea publica se va desfasura pe TVR 1 si TVR 3. La TVR 1, emisiunile de promovare electorala, sub genericul "Alege Parlamentul European", sunt plasate dupa-amiaza, de luni pana vineri. Postul va mai transmite dezbateri electorale periodic, tot dupa-amiaza, in cursul serii fiind programate doar sapte emisiuni pentru toata perioada de campanie.

In timp ce Antena 1 Bucuresti nu va participa la campanie, Antena 2 si Antena 3 Bucuresti vor participa, fara a aplica tarife, prin emisiunile "Vorbe grele", respectiv "News Magazine", "La ordinea zilei", "Biz Bazar", "Stirea zilei", "Sinteza zilei", "Zig zag" si "toate emisiunile de stiri" de la Antena 3.

Realitatea TV a anuntat ca emisiunile de campanie electorala si difuzarea spoturilor electorale vor fi "gratuite" si ca "postul isi rezerva dreptul de a transforma toate emisiunile de la Realitatea TV in emisiuni de dezbatere electorala" atunci cand considera necesar acest lucru.

La nivel local, Antena 1 intra in campanie contra cost, aplicand tarife variate de la post la post si in functie de tipul si programarea (in timpul saptamanii, duminica) emisiunilor. Preturile variaza intre cateva zeci de euro pentru spoturile electorale si cateva sute de euro pentru emisiuni de 10-50 de minute.

La posturile locale ale Realitatea TV, tariful pentru emisiunile de promovare costa pana la 1000 de euro+TVA, iar pentru spoturile electorale variaza intre 75 de euro si 165 de euro/30 de secunde.

  • Vezi lista posturilor interesate sa participe la campanie aici
  • Vezi cine si cat cere pentru participarea la campanie aici

Pagina de media: Realitatea TV si Antena 3 au privit cu ochi diferiti lansarea candidatilor

La nivel central, in ziua lansarii candidatilor pentru europarlamentare, Antena 3 si Realitatea TV "au acoperit disproportionat" evenimentul, noteaza Pagina de Media. Potrivit sursei citate, care face referire la o monitorizare a CNA, Antena 3 a acordat o atentie mare lansarii candidatilor PSD, celelalte partide, PNL si PDL, fiind amintite doar pe scurt. Realitatea TV a acordat de timp dublu lansarii candidatilor PDL fata de evenimentul PSD, in timp ce lansarea PNL a fost acoperita prin cateva interventii de cateva minute. (citeste mai mult pe Pagina de media)