Grupul Aegis a anuntat o scadere de 11,5% a veniturilor organice in primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar a afirmat ca se asteapta la o revenire in celelalte trei trimestre, potrivit The Guardian. La randul sau, grupul Havas a anuntat o scadere de 6% a veniturilor in primul trimestru, dupa cum informeaza Brand Republic.

Potrivit rezultatelor Havas, prestatia solida a grupului pe pietele din Marea Britanie si Franta nu s-a oglindit pe alte piete, iar veniturile totale au scazut cu 6%, la 325 de milioane de euro.

Havas atribuie aceasta tendinta cheltuielilor mai mici ale clientilor, in special pe piata americana, precum si impactului pe care l-a avut pierderea contului de media al Dell pentru piata Asia-Pacific.

Compania apreciaza ca afacerile sale raman solide si ca se asteapta ca, in urma castigarii unor conturi importante, in ultima vreme, impactul asupra rezultatelor sale financiare in al doilea trimestru sa fie unul pozitiv, potrivit Brand Republic.

Pe de alta parte, Aegis apreciaza ca rezultatele sale au fost afectate de mai multi factori, precum rezultatele "exceptionale" din primul trimestru al anului trecut. Grupul a precizat ca Aegis Media, divizia sa ce include compania de media buying Carat, a inregistrat o scadere a veniturilor organice de 13,1% in primul trimestru, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in mare parte din cauza pierderii unor clienti in SUA si a contului Renault pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

Aegis a precizat insa ca in primul trimestru al acestui an noile conturi importante pe care le-a castigat, precum Vodafone si Kellogg's, s-au ridicat 1,05 miliarde de dolari in primul trimestru din 2009. Aceste conturi vor contribui la intarirea performantei Aegis Media incepand din al doilea trimestru si ar urma sa compenseze, la nivelul intregului an, impactul negativ avut de pierderile din primul trimestru, potrivit unei declaratii oficiale citate de The Guardian.