Statusul de messenger este transformat in platforma de publicitate printr-o aplicatie intitulata StatusPimp, dezvoltata in Romania de X3 Studios, studio de creatie din Timisoara, si Space Rabbit, agentie specializata in dezvoltarea de solutii informatice de nisa. Potrivit unuia dintre investitori, Alin Zainescu, investitia initiala in StatusPimp, prezentata drept "prima si singura retea de publicitate prin statusuri de IM din lume", s-a ridicat, estimativ, la 200.000 de euro si exista deja interes din partea unor agentii de publicitate, pentru a folosi aceasta platforma.

Aplicatia a fost lansata saptamana trecuta, dar a fost comunicata, initial, doar prin intermediul platformei de microblogging Twitter si prin intermediulmaimultorbloguri. Potrivit unui comunicat de presa transmis marti, cele 1000 de conturi puse initial la dispozitie s-au epuizat in 76 de ore, fara o campanie de comunicare a serviciului.

Aplicatia poate fi folosita, pentru inceput, de utilizatorii Yahoo Messenger, urmand sa includa in curand si Skype si Google Talk. Ea permite utilizatorilor sa puna nu doar publicitate, ci si stiri in statusul de messenger, adaugandu-si propriile surse RSS sau alegand unele dintr-o lista propusa de StatusPimp. Pentru aceasta, utilizatorii trebuie sa instaleze un add-on, sa-si faca un "cont de pimper", iar apoi isi pot selecta singuri stirile, mesajele si campaniile publicitare care pot rula in propriul status de messenger.

In primele discutii legate de StatusPimp pe diverse bloguri si forumuri nu au lipsit controversele, legate de originalitatea ideii, de faptul ca foloseste tehnologia si utilizatorii "altora", de riscul fraudarii sistemului si de felul cum StatusPimp te lasa sa simulezicastigurile pe care le poti avea folosind aceasta platforma.

Socoteala de acasa

Responsabilii proiectului sunt Stefan Szakal (X3 Studios), Calin Iepure (Space Rabbit) si Alin Zainescu, antreprenor si consultant online. Potrivit acestuia din urma, "eu particip la acest proiect cu 10%, Calin cu 20% si Stefan cu 70%". Pentru aceasta aplicatie, la care se lucreaza de circa cinci luni, investitia initiala in programare, design, angajati si aparatura s-a ridicat, estimativ, la 200.000 de euro, potrivit lui Alin Zainescu.

Acesta a afirmat pentru HotNews.ro ca mai multe agentii de publicitate si-au exprimat deja interesul fata de StatusPimp. Potrivit informatiilor de pe site, StatusPimp "va da drumul" la campanii in retea in mai putin de o luna.

Pe langa cele 1000 de conturi puse initial la dispozitie, in prezent accesul se face pe baza de invitatie, dar in saptamanile urmatoare "vom mai da vreo 2000 de conturi", potrivit lui Alin Zainescu.

Publicul tinta vizat consta in persoane de 16-24 de ani, care - spune Zainescu - au in medie circa 200 de contacte pe lista de IM. "Cu cateva mii de conturi poti atinge cateva sute de mii de oameni in cateva zile" prin acest serviciu, afirma el.

Alin Zainescu spune ca utilizatorii inscrisi sunt incurajati sa ofere cat mai multe detalii despre ei, pentru o mai buna targetare a campaniilor. Potrivit comunicatului de marti, dintre cei 1000 de utilizatori inscrisi in primul val, saptamana trecuta, aproximativ 20% sunt din Bucuresti, fiind acoperita, practic, toata tara.

Zainescu spune ca StatusPimp nu prezinta probleme legate de folosirea unei platforme precum Yahoo Messenger deoarece nu interactioneaza direct cu serviciile de mesagerie instant: "nu e un plugin, e o aplicatie separata, fiecare utilizator poate sa faca ce vrea cu ea, poate sa accepte sau nu campanii publicitare, poate sa-si promoveze blogul sau site-ul sau sa ruleze stiri".