Click, Cancan, Adevarul, Gazeta Sporturilor si Jurnalul National sunt ziarele nationale cu cele mai mari vanzari, potrivit cifrelor de difuzare publicate de BRAT, cifre care nu includ, insa principalele titluri ale grupului de presa Ringier - Evenimentul Zilei, Libertatea (care, pana la finele anului trecut, a condus in clasamentul vanzarilor) si saptamanalul Capital.

Pagina de media scrie ca e "prima data in ultimii ani cand Ringier nu a depus la timp cifrele pentru Libertatea si Evenimentul Zilei" si noteaza alte doua ziare care nu au depus inca declaratiile de difuzare - Gandul si Gardianul.

Intarzierea cifrelor de difuzare pentru publicatiile Ringier se suprapune cu ofensiva mediatica a Adevarul Holding, care a sustinut, in ultima perioada, ca tabloidul din portofoliul sau, Click, a devenit liderul pietei, pozitie detinuta de Libertatea. Si aceasta, dupa ce, la inceputul anului, tot Adevarul Holding a proclamat ziarul Adevarul drept primul ziar pe segmentul quality, conform cifrelor de vanzari - pozitie detinuta in prealabil de Jurnalul National.

Cele mai vandute ziare din Romania in perioada ianuarie-martie 2009, , exceptand Evenimentul Zilei si Libertatea, conform cifrelor de difuzare publicate de BRAT (ziar/media vanzarilor):

  • Click - 202.919
  • Cancan - 100.602
  • Adevarul - 81.721
  • Gazeta Sporturilor - 67.726
  • Jurnalul National - 55.137
  • Romania libera - 50.421
  • Pro Sport - 37.619
  • Ziarul Financiar - 15.049
  • Ziua - 11.970
  • Cotidianul - 11.853

Ziarele ale caror cifre de tiraj nu au fost publicate acum au avut, in ultimul trimestru al anului trecut, vanzari totale de:

  • Libertatea - 235.467
  • Evenimentul Zilei - 43.833
  • Gandul - 19.760

Cu exceptia celor trei titluri de mai sus, fata de ultimul trimestru al anului trecut singurele ziare care inregistreaza cresteri de vanzari sunt Click si Adevarul, care au investit masiv in campanii de marketing, celelalte ziare inregistrand, in general, scaderi mici. Fata de primul trimestru din 2008, Pagina de media noteaza, de asemenea, ca "singurele ziare care au crescut considerabil sunt Click (aproape dublu) si Adevarul (de aproape patru ori). Cancan are un usor plus de sub 10.000 de exempare vandute pe editie. In rest, celelalte ziare inregistrează vanzari mult mai mici decat in primele luni din 2008."