Cel mai mare client de publicitate la nivel global, Procter&Gamble, si-a dublat cheltuielile in publicitate online de tip display pe piata americana, in primul trimestru al acestui an, in conditiile in care si-a redus cu 18% bugetul total de publicitate, potrivit Advertising Age, care citeaza, luni, date oferite de TNS Media Intelligence. Si aceasta, in contextul in care, potrivit ultimelor evaluari, in primul trimestru veniturile din publicitate online in SUA au inregistrat prima scadere din ultimii sapte ani.

Sursa citata noteaza, insa, ca aceasta crestere brusca a cheltuielilor P&G in marketing digital, insotita de reducerea considerabila a cheltuielilor in alte medii, ridica publicitatea online de tip display doar la 4% din cheltuielile alocate trimestrial de companie in medii masurate. Advertising Age comenteaza, totusi, ca implicatiile acestui salt sunt uriase, deoarece cheltuielile de promovare a multora dintre brandurile P&G in mediul online sunt suficient de mari, acum, pentru a avea un impact masurat asupra vanzarilor - ceea ce va duce la investitii si mai mari in astfel de campanii, pe viitor.

P&G a decis, astfel, sa aloce mai multi bani campaniilor online intr-un trimestru in care, potrivit ultimelor date IAB-PwC, veniturile din publicitate pe Internet, in SUA, au scazut cu 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, atingand 5,5 miliarde de dolari. Scaderea este pusa de IAB pe seama recesiunii "ce a lovit alte sectoare media cu o putere si mai mare". Este prima data cand piata online din SUA inregistreaza o astfel de scadere in ultimii sapte ani.

Datele IAB-PwC vin la scurt timp dupa anuntarea rezultatelor inregistrate in primul trimestru de publicitatea in presa scrisa si radio, pe piata americana. Potrivit evaluarilor National Association of America, veniturile inregistrate de versiunile tiparite ale ziarelor americane au scazut in primele trei luni din 2009, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu circa 30%, pana la 5,9 miliarde de dolari. Din publicitate online, ziarele americane au incasat 696 de milioane de dolari, in scadere cu 13.4% fata de primul trimestru al anului trecut.

Potrivit Media Post, scaderea inregistrata de ziarele americana a atins un record istoric. Aceeasi sursa arata ca veniturile din publicitate radio au scazut, de asemenea, in primul trimestru cu 24%, pana la 3,4 miliarde de dolari, iar publicitatea in reviste a scazut cu 26%.