Lansarea unui canal MTV localizat pentru piata ceha pare sa intampine greutati din cauza unor noi dispute intre Viacom, grupul din care face parte reteaua MTVNI, si Time Warner, grupul care a investit, recent, 241,5 milioane de dolari in contul a 31% din Central European Media Enterprises (CME), scrie Broadbandtvnews.com, care citeaza E15 si Parabola.cz. CME, ce controleaza in Romania posturile din reteaua Pro si care a preluat licenta MTV Romania la finele lui 2007, anuntase in toamna anului trecut ca urma sa lanseze MTV Cehia in prima jumatate din 2009.

Potrivit surselor citate, atat MTV, cat si TV Nova, insista ca lansarea MTV Cehia va avea totusi loc. Broadbandtvnews.com noteaza ca, potrivit datelor disponibile in mai, era de asteptat ca aceasta lansare sa aiba loc cu intarziere, la sfarsitul anului in curs sau inceputul lui 2010. E15 si Parabola.cz amintesc de o disputa dintre Viacom si Time Warner Cable, solutionata in ultimul moment, la finele anului trecut, disputa legata de tarifele pentru transmisia posturilor Viacom - inclusiv MTV - prin serviciile de cablu ale Time Warner in SUA.

CME a anuntat, in septembrie 2008, ca a incheiat cu MTVNI, divizie a VIacom, un acord multianual de licenta pentru lansarea unui canal localizat MTV in Republica Ceha. CME informa, atunci, ca "MTV Czech va fi disponibil ca parte a familiei TV Nova de canale de divertisment si tematice, terestre si prin cablu".

La finele lui 2007, CME anuntase preluarea licentei MTV Romania, licenta detinuta anterior de Music Television System SRL.

Ziarul E15 a publicat, recent, si un interviu cu Jan Rehak, business manager al principalului post operat de CME in Cehia, TV Nova, care descrie masurile luate de acest post pentru a face fata crizei de pe piata publicitatii. Potrivit lui Rehak:

  • Intrebat in legatura cu decizia de a oferi, temporar, bonusuri agentiilor de media, sub forma de spatiu publicitar gratuit: "Multumita acestei masuri, am reusit sa stabilizam piata de televiziune".
  • "Din estimarile noastre, televiziunea publica ceha a suferit primavara aceasta cea mai grea lovitura, dintre toate statiile din Cehia".
  • Daca vom reusi sa vindem cel putin 80% din spatiul nostru publicitar pe termen lung, va exista cu certitudine o presiune de a creste preturile.
  • Am oferit cele mai mari discounturi - de circa 30% - in martie, dupa care acestea au scazut.
  • Clientii de publicitate care au redus cel mai mult bugetele alocate TV Nova sunt ziarele. "Scaderea a avut legatura in principal cu inserturile de DVD-uri".
  • Internetul este o mare prioritate pentru noi si am investit resurse considerabile in acest mediu.