Reteaua de socializare online MySpace a concediat aproape 30% dintre angajatii de pe piata americana in incercarea de a obtine economii in conditiile in care vanzarile de publicitate scad iar rivalul Facebook castiga tot mai mult teren, informeaza Bloomberg. Potrivit anuntului MySpace, numarul angajatilor in Statele Unite ale Americii a ajuns in prezent la 1.000, fiind vorba de circa 400 de locuri de munca eliminate.

Dani Dudeck, purtator de cuvant al MySpace, nu a dorit sa comenteze in privinta disponibilizarilor, a compensatiilor acordate in urma concedierilor sau despre economiile obtinute in urma acestei masuri.

Tranzactia din octombrie 2005, prin care News Corp, compania magnatului Rupert Murdoch, a preluat MySpace cu 580 milioane dolari, parea o miscare abila la vremea respectiva, mai ales dupa ce in anul urmator a fost semnat un acord cu Google de vanzare de publicitate pe site-ul MySpace, contract in valoare de 900 milioane dolari. Confruntat cu expirarea acestui acord si cu acapararea de tot mai multa cota de piata de catre rivalul Facebook, Murdoch l-a angajat in luna aprilie a acestui an pe Jonathan Miller, fostul sef al AOL, pentru a redresa operatiunile digitale ale News Corp.

Miller a schimbat deja managementul MySpace, numindu-l pe Owen Van Natta, un fost executiv in cadrul Facebook, in functia de director executiv al MySpace, in locul fondatorului site-ului, Chris DeWolfe.

Cercetarile eMarketer indica vanzari de publicitate de 520 milioane dolari prin intermediul MySpace in 2009, in scadere cu 14% fata de anul anterior si vanzari globale de publicitate de 300 milioane dolari pe Facebook, in crestere cu 20%. Facebook, cu 850 de angajati in prezent, este deja cea mai mare retea de socializare la nivel mondial, cu 307,1 milioane utilizatori, depasind luna trecuta MySpace in Statele Unite ale Americii, ajungand la 70,28 milioane utilizatori, fata de 70,26 utilizatori in cazul MySpace, conform datelor companiei de cercetare ComScore Inc.