Trei campanii realizate de agentiile romanesti Arsenoaiei&Matasel, Grey Bucharest, respectiv Leo Burnett&Target au intrat in finala la trei dintre categoriile festivalului international de publicitate Cannes Lions, editia 2009, care se desfasoara zilele acestea la Cannes.

Organizatorii festivalului au anuntat finalistii la sapte dintre cele 11 categorii ale festivalului. La categoria PR - inclusa pentru prima data in festival, la editia de anul acesta - agentia Arsenoaiei&Matasel a fost inclusa pe lista scurta la subcategoria "Best Use of Live Events and/or Celebrity Endorsement", prin campania "Accidentele se pot intampla oricui", realizata pentru Politia Capitalei.

La randul sau, Grey Bucharest a fost nominalizata cu lucrarile "Punk" si "Graffiti", pentru Eastpak, la categoria Outdoor, subcategoria "Point of Purchase: Small Scale".

Iar Leo Burnett&Target a fost inclusa pe lista scurta la subcategoriile "Best Use of Special Events&Stunt/Live Advertising" si "Travel, Entertainment&Leisure", la categoria Media, cu "The Dinosaur Exhibition", campanie pentru Muzeul Grigore Antipa.

Nicio agentie romaneasca nu a intrat pe lista scurta la categoriile Direct, Promo, Radio si Press. Nominalizarile la categoriile Cyber, Design, Film si Titanium&Integrated nu au fost inca anuntate.

Editia a 56-a a festivalului de publicitate Cannes Lions, care se desfasoara in perioada 21-27 iunie, a atras cu 20% mai putine lucrari inscrise decat anul trecut, fiind de asteptat ca numarul participantilor sa fie cu 40% mai mic, potrivit Brand Republic.