"Veriga lipsa" in circuitul banilor de la Ministerul Tineretului si Sportului catre televiziuni, in afacerea Monica Ridzi-2 Mai, este identificata de Gazeta Sporturilor in editia de luni. Ziarul scrie ca intre companiile contractate de MTS pentru a cheltui peste 600.000 de euro si posturile de televiziune apare o agentie apropiata afacerilor familiei Voiculescu, in timp ce ministrul Tineretului, Monica Iacob-Ridzi, este consiliata de o specialista PR "din zona de influenta" a lui Sorin Ovidiu Vantu.

Catalin Tolontan a afirmat pentru HotNews.ro ca dupa lansarea acestei investigatii au aparut "presiuni externe" asupra GSP, din zona firmelor implicate in afacerea MTS-2 Mai. Potrivit lui Tolontan, jurnalistilor li s-a sugerat sa se opreasca deoarece grupul Intact, de care apartine ziarul, este parte in aceasta afacere. "Vom continua", a fost raspunsul sefului GSP, care afirma ca din interiorul grupului Intact nu au existat niciun fel de presiuni pentru oprirea investigatiei si ca nici nu se asteapta sa apara.

Intreaga poveste, sintetizata de GSP:

  • “Consiliata de o specialista de PR apropiata de Sorin Ovidiu Vantu, sefa MTS semneaza contracte cu doua firme care trimit banii publici unei companii din apropierea afacerilor familiei Voiculescu, iar aceasta repartizeaza aproape frateste bugete de promovare la televiziunile lui Vantu, Voiculescu si la ProTV, obtinind o imagine coplesitoare pentru Monica Ridzi si Elena Basescu."

Ziarul noteaza ca "se stia ca televiziunile accepta, de la firmele de PR, bani pentru prezenta politicienilor pe sticla. A aratat-o ancheta Hotnews coordonata de Dan Tapalaga. Jurnalistii au sunat, undercover, la televiziuni si au difuzat inregistrarile si tarifele. Acum, un minister a comis eroarea de a trece acest lucru in trei contracte."

Firul banilor intre MTS si televiziuni

De unde "a iesit ideea de 2 Mai", potrivit GSP

  • Ioana Varsta, actionar la firma de PR Red Apple Communication, este angajata de catre MTS pe post de consilier al ministrului Monica Ioacob-Ridzi. "Se ocupa de imagine"
  • Din diplomatul Ioanei Varsta "a iesit ideea de 2 Mai. Din care s-au desirat Artisan-Mark, Loco si, cu voia dumneavoastra, televiziunile"
  • Ioana Varsta este actionar la Red Apple impreuna cu Horia Mihalcescu, fost angajat al lui Liviu Luca la Petromservice
  • GSP citeaza o investigatie jurnalistica realizata acum cativa ani de Emilia Sercan, Mihai Munteanu si Catalin Prisacariu, potrivit careia Red Apple e in zona de influenta a lui Sorin Ovidiu Vantu si "este firma de PR care a lansat-o pe Elena Udrea"
  • Ziarul citeaza surse din agentii care spun ca "sistemul de cumparat PR pentru politicieni s-a rafinat incredibil" si ca "practic, asa cum marile corporatii fac commitmenturi la inceputul anului, angajindu-se la televiziuni ca vor face un consum ca sa primeasca un pret, la fel au ajuns sa faca partidele prin ministere”
  • Ziarul citeaza un "om de PR" potrivit caruia "veti observa la mai toate bugetele de ministere aceasta impartire aproape egala a banilor catre marile trusturi TV. Ca sa nu supere pe nimeni".

GSP: Veriga lipsa - agentia Loco Branding&Communication

  • Pe 22 aprilie 2009, firmele Artisan si Mark, avand actionariat comun, primesc un buget de circa 630.000 de euro fara licitatie prin trei contracte semnate de Monica Iacob-Ridzi
  • "Veriga lipsa" intre Artisan si Mark este firma de publicitate full-service Loco. Aceasta este condusa de Ioana Manea, care "a fost sefa de creatie la nume mari, Grey si Leo"
  • Loco  a cumparat spoturi publicitare pe posturile TV pentru asigurarea notoritetatii evenimentului 2 Mai, insa nu precizeaza cati bani a cheltuit in acest sens. Potrivit cifrelor obtinute de GSP din "surse de piata", este vorba despre "100.000 pentru Antena 3, 90.000 pentru Realitatea TV si aproximativ la fel pentru ProTV si MTV"
  • Loco Branding&Communication "e o agentie foarte mica, dar cu un avantaj foarte mare: e legata de grupul media si de afaceri controlat de familia Voiculescu"
  • Bogdan Iacobescu, unul dintre actionarii firmelor Artisan si Mark, este prezentat de Ioana Manea drept "director de media al Loco sau cel putin asa il prezentam noi clientilor". "Iacobescu a adus clientul MTS, confirma Manea. El a negociat mai departe cu televiziunile expunerea acestuia"
  • 85% din actiunile Loco apartin lui Serban Barbato, "sef al unora dintre revistele Intact si partener in alte afaceri cu cel despre care se spune ca ar controla Loco: Radu Tanasescu (...) fostul sot al Cameliei Voiculescu. A ramas in business atat cu cea care conduce executiv grupul, cit si cu alti oameni din zona trustului"
  • Ioana Manea si Serban Barbato dezmint ca agentia Loco ar fi controlata de Radu Tanasescu
  • "De la Loco banii (din contractele MTS - n.r.) migreaza catre televiziuni, fie direct, cazul ProTV si MTV, fie prin regiile care detin exclusivitate, pentru Antene si Realitatea TV"
  • Televiziunile au dezmintit ca au vandut stiri, dar au difuzat spoturi si reportaje publicitare: "23 de spoturi au mers pe RTV, 22 pe Antena 3, iar ProTV a difuzat un singur reportaj publicitar (...) Daca sumele aflate de gsp sunt corecte si corect e si ceea ce sustin televiziunile (...) atunci cele 9,6 puncte de audienta de pe ProTV ar fi cele mai scumpe din istoria televiziunii din Romania"
  • GSP citeaza "un om din interior" potrivit caruia contractul "e pe publicitate curata. Apoi, fie un om de la vinzari, fie chiar reprezentantul clientului, discuta direct cu unul dintre sefii postului. In general cu managerii, nu cu oamenii de continut. Ii aleg pe cei despre care se stie ca accepta discutii de acest gen.(...) Mai departe, sefii comunica sarcina unor responsabili de continut. (...) Nu toti sefii de continut si nu toti reporterii fac asta. Unii pur si simplu refuza. Dar sint ocoliti (...) Bugetul se sparge in publicitate clasica, cel mult un sfert, si restul PR. Adica ce ati observat de 2 Mai".

Citeste intreaga ancheta pe blogul lui Catalin Tolontan