Scaderea pietei globale de publicitate va atinge punctul culminant in cea de-a doua jumatate a acestui an, potrivit celui mai nou raport de profil ZenithOptimedia, citat de The Guardian. Agentia se asteapta ca piata sa scada, in ansamblu, cu 8,5% in 2009 - scadere mai mare decat cea mai recenta prognoza a retelei GroupM, de -5,5% pentru tot anul.

In aprilie, ZenithOptimedia preconiza o scadere de 6,9% pentru intregul an.

Noile evaluari ale agentiei arata ca piata de publicitate din America de Nord si Europa Occidentala nu vor reveni pe plus inainte de 2011. La nivel global, raportul ZenithOptimedia apreciaza ca in 2010 piata publicitatii va inregistra o crestere ursoara, de 1,6%, multumita unor evenimente precum Olimpiada de Iarna, Cupa Mondiala din Africa de Sud si alegerile de mijloc de mandat din SUA.

Piata nord-americana ar urma sa scada anul viitor cu 2,4%, in timp ce piata de publicitate vest-europeana este de asteptat sa stagneze, in timp ce industria va incepe sa creasca din nou.

ZenithOptimedia arata ca, in pofida scaderii globale, industria publicitatii va creste si anul acesta in 25 din cele 79 de tari incluse in raport, China urmand sa inregistreze o crestere de 5,4%, depasind Marea Britanie si ajungand, astfel, pe locul patru mondial. Raportul mai afirma ca in 2011 cresterea globala va fi de 4,3%.