Ceremonia desfasurata marti in memoria lui Michael Jackson a atras in fata televizoarelor sute de milioane de telespectatori, potrivit unor estimari preliminare. Media Week aprecia, miercuri, inaintea difuzarii datelor oficiale de audienta, ca zeci de milioane de americani au urmarit ceremonia din Staples Center. In Marea Britanie, The Guardian scrie ca ceremonia a fost urmarita de milioane de oameni. Iar in Romania a atras 1,7 milioane de telespectatori, potrivit Paginii de media.

  • Pagina de media scrie ca audienta evenimentului, in Romania, a fost "comparabila cu un mare meci al unei echipe romanesti": 1,7 milioane de telespectatori au urmarit evenimentul la Pro TV, Antena 1, Antena 3, Realitatea TV, MTV, N24 si UTV. Pro TV a atras cea mai consistenta audienta cu editia sa speciala - in medie 740.000 de telespectatori pe minut, scrie sursa citata.
  • The Guardian scrie ca peste 6 milioane de telespectatori au urmarit ceremonia la posturile de televiziune, cea mai buna performanta apartinand postului BBC2 (4 milioane de telespectatori, in medie).
  • In SUA, Media Week estima, miercuri, ca ceremonia din Staples Center a fost urmarita de zeci de milioane de telespectatori pe cele 20 de posturi sau retele de televiziune care au transmis integral sau partial evenimentul. Iar Advertising Age scrie ca marile retele de televiziune nu gasesc o problema in faptul ca au renuntat la publicitate pe parcursul transmisiilor in direct, fiind o practica des intalnita, in cazul unor evenimente majore, ca televiziunile sa reprogrameze publicitatea contractata pentru intervalele respective de timp.
  • Potrivit Advertising Age, lipsa de publicitate pe TV a fost compensata, intr-o oarecare masura, de marile retele americane prin publicitatea pe paginile de Internet ale canalelor respective, ce au transmis, de asemenea, in direct din Staples Center. Astfel, CNN.com a atras 11.8 milioane de vizitatori unici, transmisiunea live de pe MSNBC.com a fost urmarita de trei milioane de vizitatori. Retelele sociale au fost si ele suprasolicitate: Facebook a atras aproape 12 milioane de vizitatori unici pe parcursul zilei, iar Twitter a "cazut" cel putin o data pe parcursul zilei.