Rezultatele pe primele sase luni din 2009 anuntate saptamana aceasta de CME "nu arata deloc rau", ba chiar dau semne in piata media "ca surprizele neplacute se raresc" si ca "s-ar putea s-o luam inapoi in sus", apreciaza Iulian Comanescu pe blogul sau. Si Dragos Stanca vorbeste pe blogul sau despre tranzactia Media Pro - CME in termeni de "strategie de PR ireprosabila" si "o miscare istorica pentru grup". El ridica, insa, semne de intrebare in privinta editiilor print Gandul si ProSport ale trustului Pro, care "primesc un mesaj indirect, ingrijorator".

Iulian Comanescu despre tranzactia Media Pro - CME:

  • Pe criza, marginea de profit (EBITDA consolidat, cu operatiuni non-broadcast si corporate) a scazut in primele sase luni de la 35% la 14%. Una peste alta, CME nu arata rau, iar asta da indicatii despre modul cum se poate supravietui, in general, pe criza. Dupa diferite vesti suparatoare, am senzatia ca am ajuns intr-un loc unde surprizele neplacute se raresc si s-ar putea s-o luam inapoi in sus".
  • Interesanta e si evolutia ponderii operatiunilor din Romania fata de totalul CME. In primul semestru din 2009 e de 25,8%, fata de 26,1% in aceeasi perioada din 2008. Putem avansa ideea ca piata romaneasca de reclama a fost la fel de afectata de criza ca si alte piete pornind de la aceste cifre, dar, desigur, o evaluare globala ar fi mai buna.
  • Profitul de aici (Romania n.r.) ramane maricel, iar asta arata ca reducerile din tara s-au operat cu cap. PRO/CME a fost printre primii care au concediat oameni, la statiile locale, de pilda. La vremea respectiva, stirea a fost una “apocaliptica”, fiindca Adrian Sarbu era primul mare proprietar care taia in carne vie. Din ce vad in cifrele despre Romania, operatia a reusit si pacientul e bine-mersi, ceea ce ii uram si in continuare.

Citeste analiza integrala peMedia lui Comanescu

Dragos Stanca noteaza pe blogul sau cateva fraze "nerostite", dar "citite printre randuri" din comunicarile oficiale ale companiei despre tranzactia Media Pro - CME:

  • Impresia mea e ca editiile print “Gandul” si “ProSport” primesc un mesaj indirect, ingrijorator.
  • Fraze "nerostite": (1) „Criza a lovit, puternic, si in MediaPRO. Am fost nevoit, asadar, sa vand…”; (2) „Nu va pierdeti entuziasmul! Vand, dar raman cu voi!”; (3) "De acum nu mai pot judeca decat cu cifrele in fata. Nu accept esecurile, vreau sa le uit. Internetul e viitorul. Si nu stiu ce voi face cu (unele) ziare…"
  • Mesajele pe care le transmit:
  • Chiar daca a cazut de sus, MediaPRO si afacerile in care e implicat CME au fost lovite serios de criza (cum a fost lovita intreaga media).
  • E o dovada ca, in fata unei „calamitati” economice, nu prea conteaza cat de bun esti, ci doar cat de sus/consolidat esti (pentru ca iti permiti luxul, asa cum a dovedit ProTV, doar de a-ti diminua profitul, nu de a trece pe minus).
  • Daca mesajul oficial privind tranzactia s-a adresat mediului de business, analiza aparuta ulterior „vorbeste” in primul rand cu angajatii companiilor Pro.
  • In primul rand, Adrian Sarbu pare ca pregateste psihologic decizii viitoare pentru angajatii sai din Romania, masuri posibil nepopulare (care, probabil, vor lovi mai ales in zona print publishing).

Analiza completa ladstanca.ro