In anul 2008, Agentia pentru Strategii Guvernamentale a atribuit contracte in valoare de 10 milioane de euro pentru campanii publicitare si materiale promotionale. Unul dintre cele mai mari contracte de publicitate a fost atribuit companiei Best Advertising, care a realizat campania de promovare a fondurilor europene si a site-ului fonduri-ue.ro.

Eficienta campaniei a fost monitorizata si prin masurarea vizitatorilor unici ai site-ului. Din datele furnizate de ASG rezulta ca, in perioada campaniei publicitare, site-ul nu a reusit sa depasesca traficul unor simple bloguri care nu beneficiaza de promovare.

Situatia contractelor atribuite de ASG
Situatia contractelor atribuite de ASG
Foto: ASG
ASG a cumparat servicii de publicitate in anul 2008 in valoare de 9,4 milioane euro, la care se mai adauga inca aproape 500.000 de euro materiale promotionale. Printre castigatorii licitatiilor sau selectiilor de oferte se numara si deja cunoscutele SC ARS ADVERTISING si SC BEST ADVERTISING & CONSULT SRL. Cele mai importante campanii derulate de ASG au fost campaniile de comunicare din Spania si Italia, in valoare de peste 7,8 milioane de euro si campania pentru promovarea site-ului fonduri-ue.ro, de 1,2 milioane euro.

Cazul fonduri-ue.ro

HotNews.ro a urmarit inca de anul trecut unul dintre contractele oferite de ASG agentiei BEST ADVERTISING & CONSULT, pentru promovarea site-ului fonduri-ue.ro. ASG a virat in conturile agentiei de publicitate suma de 1,2 milioane de euro pentru doua campanii de promovare. Prima campanie s-a desfasurat intre 1-21 mai si a doua intre 1-21 octombrie.

Potrivit raportului de monitorizare a eficientei campaniei, in perioada 1-21 mai site-ul ar fi avut 74.670 de vizitatori unici. Cu o medie de peste 3.500 de vizitatori pe zi. Daca luam in calcul perioada 1-21 octombrie, cand pe fonduri-ue.ro ar fi intrat peste 42.192 de vizitatori, rezulta ca pe zi au intrat 2.009 vizitatori.

Aceste date coincid cu perioadele in care s-a desfasurat campania de promovare pe posturile de televiziune, posturile de radio si pe Internet. In rapoartele de evaluare se mai arata si ca, dupa aceste perioade, numarul de vizitatori unici pe zi ai site-ului nu a depasit 350-400. O simpla cautare pe trafic.ro arata ca, spre exemplu, bloguri fara prea multa promovare precum gospodini.blogspot.com aduna peste 4.000 de vizitatori unici pe zi si peste 80.000 de vizitatori unici pe luna.

Situatia contractelor ASG
Situatia contractelor ASG
Foto: ASG
Din raportul de evaluare al campaniei din 1-21 mai rezulta ca ASG a platit 28 lei / vizitator unic si 19,42 lei / vizita.

Potrivit raportului de evaluare, numarul de vizitatori a fost monitorizat de catre administratorul site-ului. Site-ul fonduri-ue.ro nu a fost inregistrat la trafic.ro sau sati.ro, principalele site-uri care masoara traficul paginilor de internet.

Pana in februarie 2009, la conducerea ASG s-a aflat Alfred Bulai, care a fost numit in acesta functie de catre premierul Tariceanu. Din februarie 2009, institutia este condusa de catre Gabriel Badescu care a fost adus pe acesta functie de premierul Emil Boc.

Cu toate acestea, campania a avut si o componenta de crestere a “gradului de informare a publicului tinta cu privire la beneficiile accesarii fondurilor europene”. Campania nu a vizat doar promovarea exclusiva a site-ului fonduri-ue.ro

HotNews.ro a relatat pe larg in 2008 cazul campaniei pentru site-ul fonduri-ue.

Contracte de publicitate incheiate de ASG in anul 2008:

SC ARS ADVERTISING SA, valoare contract: 318.343 lei, obiectul contractului: Campanie radio de informare privind angajamentele institutiei prefectului lei, Selectie oferte

SC ARS ADVERTISING SA, valoare contract: 184.179 lei, obiectul contractului: Campanie radio de informare privind transparenta decizionala in administratia publica, Selectie oferte

SC BEST ADVERTISING & CONSULT SRL, valoare contract: 2.157.159 lei, Campanie TV, radio si internet privind accesarea fondurilor europene, Licitatie deschisa

SC SAATCHI & SAATCHI SRL, valoare contract: 14.480.011 lei, Campanie de comunicare “Romani in Europa” – lot Spania, Dialog competitiv

SC PLAYTEAM SRL, valoare contract: 18.603.966 lei, Campanie de comunicare “Romani in Europa” – lot Italia, Dialog competitiv

SC BEST ADVERTISING & CONSULT SRL, valoare contract: 2.249.299 lei, Campanie TV, radio si internet privind accesarea fondurilor europene 01-21.10.2008, Licitatie deschisa

SC IMAGER – THE IMAGE CREATOR SRL, valoare contract: 1.489.166 lei, Campanie TV, radio si internet privind alegerile parlamentare di Romania in 2008 18-27.11.2008, Licitatie deschisa

SC Danimated Studio SRL, valoare contract: 96.033 lei, Realizare Spoturi TV si radio pt campania parlamentara 2008, selectie de oferte

Valoare Totala: 39 578 156 lei, 9.388.053 euro (Nota: convertirea leu-euro s-a realizat la valoarea de astazi).

Contracte pentru materiale promotionale

Sc Butique Replique SRL, valoare contract: 249.999 lei, Albume Summit NATO, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Ad Libri SRL, valoare contract: 144.200 lei, Albume Summit NATO, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Woodoo Films SRL, valoare contract: 282.450 lei, DVD Summit NATO, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Romfilatelia SA, valoare contract: 130.588 lei, Albume Summit NATO, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Editura Royal Groupe SRL, valoare contract: 649.600 lei, Albume Summit NATO, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Tipogrup Press SA Buzau, valoare contract: 24.990 lei, Brosura “Ghidul lucratorului roman in Spania”, negociere directa

Redactia Publicatiilor pentru Strainatate, valoare contract: 140.000 lei, Mape Focus-Romania, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Noi Media Print, valoare contract: 70.000 lei, Albume, Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Editura Royal Groupe SRL, valoare contract: 62.500 lei, Albume , Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Ad Libri SRL, valoare contract: 100.950 lei , Albume , Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Foton Production SRL, valoare contract: 46.500 lei, Albume , Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Editura Age-Art SRL, valoare contract: 21.000 lei, Albume , Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

SC Editura Litera International SRL, valoare contract: 90.350 lei, Albume , Negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare

Valoare Totala: 2.013.127 lei, 477.519 euro (Nota: convertirea leu-euro s-a realizat la valoarea de astazi)