Cresterea Facebook in Romania este mai spectaculoasa decat datele inregistrate la nivel global de aceasta retea sociala, arata o analiza furnizata HotNews.ro de Httpool Romania. Cresterea acestei platforme se ridica, potrivit Biancai Vlaston, country manager al Httpool, la circa 3.000% intr-un an.

Vlaston, citata in analiza mentionata, arata ca numarul conturilor active facute de romani pe Facebook a crescut de la 8.000 in iunie 2008 la aproape 260.000 in prezent. Ea afirma ca in momentul de fata 80% dintre utilizatorii romani de pe Facebook au varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, in timp ce 56% sunt femei.

Httpool Romania, agentie de marketing interactiv infiintata in 2008 si parte a Httpool Group, vinde pe Facebook engagement ads - format de publicitate bazat pe interactivitatea intre utilizatori si branduri.

Potrivit analizei Httpool Romania:

  • Laurentiu Pop, deputy managing director al agentiei, afirma ca publicitarii romani inca nu exploateaza suficient oportunitatile oferite de retelele sociale.
  • Laurentiu Pop: "Campaniile desfasurate pana acum de noi pe Facebook pentru clientii romani au avut ca dominanta componenta de bannere clasice, care functioneaza foarte bine, cu rata de click peste media site-urilor romanesti. Am avut campanii pentru clienti precum Praktiker, Coca-cola, Heineken, Procter&Gamble. De exemplu, intr-o recenta campanie pentru un brand foarte cunoscut, am adaugat bannerelor si o componenta specifica retelelor sociale – am creat o pagina de produs pe Facebook, pe care am promovat-o si prin reclame text. Raspunsul a fost incredibil".
  • Cele mai recente mutari facute de Facebook fac din site-ul fondat in gluma in urma cu cinci ani un posibil rival al actualilor uriasi ai internetului, Google sau Yahoo!. Romania respecta tendintele, in conditiile in care numarul utilizatorilor de Facebook creste exponential.
  • Facebook, site fondat de Mark Zuckerberg acum cinci ani, are o rata de crestere extrem de rapida a numarului de utilizatori: la inceputul anului, Mark Zuckerberg, anunta ca platforma avea 150 de milioane de utilizatori, dar la jumatatea lui iulie, intr-un post pe site-ul companiei, tot el anunta ca numarul celor care aveau cont pe Facebook a ajuns la 250 de milioane, ceea ce inseamna o crestere de 66% in doar 6 luni.
  • Facebook a ajuns sa creasca mai mult chiar decat numarul absolut al utilizatorilor de internet. Astfel, daca in cele sase luni numarul utilizatorilor de Facebook a crescut cu o suta de milioane, cel al oamenilor care aveau acces la internet a crescut cu doar 87 de milioane, potrivit datelor Internet World Stats.
  • Cel mai recent studiu eMarketer, lansat in mai anul acesta, arata ca, desi a reusit sa-si depaseasca rivalii ca numar de utilizatori, Facebook nu este inca atat de bine exploatat din punct de vedere financiar precum MySpace, de exemplu. “Facebook, care la inceputul anului era foarte aproape de MySpace, a reusit sa-l depaseasca la numar de utilizatori si, pana in 2010, il va depasi, de asemenea, la nivelul de incasari”, spune Debra Aho Williamson, eMarketer senior analyst si autor al raportului eMarketer.
  • Referindu-se la profitabilitatea retelei, Mark Andreessen, unul dintre membrii board-ului Facebook si fondator Netscape, a declarat, intr-un interviu pentru Reuters de la inceputul lunii iulie, ca, anul acesta, veniturile Facebook ar putea atinge 500 de milioane de dolari si nu 300, cum estima un studiu independent, insa numai daca s-ar intensifica eforturile de vanzare a spatiului publicitar.
  • Colin Gillis, analist Brigantine Advisors, citat de Reuters, spune ca Facebook ar putea concura serios Google si Yahoo! in continut si comunicare, aplicatia iTunes detinuta de Apple in download de muzica, sau gigantul PayPal in domeniul platilor online.
  • Abordarea advertising-ului in cadrul retelelor sociale ramane totusi o mare provocare pentru inventatorii acestora, principala problema constand in descoperirea si adaptarea formatelor de publicitate potrivite profilului interactiv al acestora. In acest context, Facebook a lansat, la sfarsitul anului trecut, asa-numitul „engagement ad”, format care permite in mod exceptional interactiunea dintre utilizator si brand-ul promovat.
  • Majoritatea incasarilor Facebook vin din US, dar veniturile internationale cresc intens. Studiul eMarketer estimeaza o scadere a veniturilor MySpace, dar o crestere a profitabilitatii Facebook. eMarketer prognozeaza venituri totale globale de 520 de milioane de dolari pentru MySpace in 2009, mai putin cu 14 la suta fata de 2008, dar veniturile globale ale Facebook sunt estimate sa creasca cu 20 la suta in 2009, de la 230 la 300 de milioane de dolari.