Principalele posturi comerciale romanesti de televiziune au inregistrat in 2008 o crestere temperata a cifrei de afaceri sau chiar scaderi fata de anul precedent, potrivit datelor publicate de Ministerul Finantelor. Pierderile cele mai mari, in randul companiilor de televiziune, au apartinut anul trecut Realitatea Media (Realitatea TV) si Dogan Media International (Kanal D).

Realitatea Media a inregistrat, in 2008, pierderi de circa 20,7 milioane de euro, cu mult mai mari fata de cele inregistrate in anul precedent (8,1 milioane). Cifra de afaceri a scazut de asemenea, de la 31,1 milioane euro in 2007 la 27,2 milioane in 2008. Pierderile Dogan Media se apropie de recordul Realitatii Media: compania care opereaza Kanal D a inregistrat pierderi de 19,2 milioane in 2008, dar cifra de afaceri s-a ridicat la 14,3 milioane de euro, in crestere de la 5,6 milioane in 2007, anul lansarii Kanal D.

Pe de alta parte, Antena 3 a reusit sa-si sporeasca profitul de la 2 milioane euro in 2007 la 3,5 milioane anul trecut, cu o cifra de afaceri in crestere de la 12,4 milioane la 18,5 milioane euro.

Cea mai mare companie de televiziune, Pro TV S.A. (Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema etc.), a reusit o crestere a cifrei de afaceri de la 157 milioane in 2007 la 186 milioane in 2008, insa profitul a scazut de la 44,3 milioane euro in 2007 la 29,8 milioane anul trecut. La principalul concurent, TV Antena 1 (Antena 1), profitul a scazut de la 21 milioane in 2007 la 6 milioane in 2008, cifra de afaceri crescand usor de la 65,1 la 66,9 milioane euro.

Ocram Televiziune (OTV) a inregistrat, la randul sau, o pierdere de 167,5 mii euro, cifra de afaceri fiind de 2,3 milioane euro in 2008.

Bilantul pe 2008 al SBS Broadcasting Media, care opereaza postul Prima TV, nu a fost inca publicat.

Cifrele aferente anului trecut au fost calculate la un curs mediu anual de 3,68 lei/euro.