Companiile de tutun din Statele Unite se opun in instanta unor noi reglementari ce permit introducerea, pe pachetele de tigari, a unor imagini mult mai dure decat cele folosite in prezent pentru descurajarea fumatului, argumentand ca o astfel de masura incalca dreptul la libera exprimare, potrivit Brand Republic. Sursa precizeaza ca compania RJ Reynolds si alti producatori au apelat la instanta in raspuns la introducerea unor noi reglementari.

Companiile cer, astfel, sa le fie protejat dreptul la libera exprimare, mai precis dreptul de a "comunica despre produsele lor cu adultii consumatori de tutun".

Sursa citata aminteste ca anul acesta Administratia federala pentru controlul alimentelor si medicamentelor (FDA) a preluat, printr-o lege adoptata de Congres, responsabilitatile de reglementare in domeniul produselor pe baza de tutun.

Potrivit noii legi, FDA trebuie sa aprobe comercializarea produselor de acest fel, obtinand astfel controlul asupra noilor lansari si putand restrictiona sau modifica modalitatile de promovare a tigarilor. Astfel este posibila tiparirea unor mesaje vizuale de avertizare mai mari si mai dure pe produsele de tutun, imagini folosite deja pe pietele europene.

Compania RJ Reynolds a anuntat ca nu contesta preluarea atributiilor de reglementare de catre FDA, ci prevederile legale care "limiteaza grav putinele canale ramase pe care trebuie sa le folosim pentru a comunica cu adultii consumatori de tutun", prevederi care "nu pot fi justificate in conformitate cu Primul Amendament" din Constitutia SUA, ce garanteaza dreptul la libera exprimare.