Numarul utilizatorilor romani ai unor retele sociale precum Twitter sau Facebook a crescut considerabil de la inceputul anului, dar, in continuare, insa conturile companiilor prezente pe aceste platforme sunt in general greu de gasit. Intre timp, pe YouTube, clipurile romanesti cu adevarat virale sunt cele autentice, potrivit unei analize a agentiei Standout, pe baza celor mai noi date disponibile privind utilizarea retelelor sociale in Romania.

Analiza a fost prezentata marti seara in cadrul evenimentului Online MeetUp - prima editie a unei serii de reuniuni organizate de Orange pe teme legate de mediul online. Potrivit prezentarii Standout:

  • Datele disponibile la finele lunii august arata ca pe Twitter sunt prezenti, estimativ, 11.000 de utilizatori romani, dintre care 1.000 produc cea mai mare parte a continutului, conform monitorizarilor Zelist.ro.
  • Tot la finele lunii august, pe Facebook erau inregistrati 271.820 de utilizatori din Romania, potrivit datelor furnizate de platforma.
  • In august, numarul utilizatorilor romani de Twitter era cu 31,8% mai mare decat in primul trimestru al anului, cresterea Facebook fiind de 57,5%.
  • Conturile companiilor romanesti sunt foarte greu de identificat atat pe Twitter, cat si pe Facebook.
  • Clipurile postate pe YouTube care s-au raspandit viral si au inregistrat cele mai multe vizionari sunt cele autentice, generate de utilizatori. Intr-un top 10 al celor mai virale clipuri romanesti pe YouTube, apare un singur spot comercial - pe locul 10, cu mai putin de un milion de vizualizari.

Vezi prezentarea completa a Standout aici