La inceputul saptamanii, prestigiosul cotidian economic Financial Times publica o stire despre cum un ziar din India a devenit cel mai vandut din lume, cu vanzari de 17 milioane de exemplare in medie pe editie, aproape de doua ori mai mari decat ale liderului incontestabil Yomiuri Shimbun din Japonia [aproximativ 10 milioane de copii vandute in medie pe zi]. Evident, stirea este preluata si de publicatii si site-uri din Romania.

Intro-ul era asa: “An Indian regional newspaper has become the world’s largest selling news daily after attracting a rising number of politically engaged and literate people at a time when global newspaper sales are falling. DAINIK JAGRAN, a Hindi language daily, has a circulation of more than 17m and a readership of 54.5m in India, according to the latest Indian Readership Survey”

Doar ca in raportul World Press Trends 2009 al WAN [World Association of Newspapers] cu datele din 2008, la TOP 100 PAID-FOR DAILIES, DAINIK JAGRAN era pe locul 11 cu vanzari medii de 2,3 milioane exemplare pe zi. Si WAN poate furniza date eronate iar piata indiana chiar are acest potential de vanzare [din 2003 au depasit SUA ca si numar de ziare platite] dar diferenta de la 2,3 milioane la 17 milioane mi s-a parut prea mare, mai ales ca tirajul vandut de 2,3 milioane era trecut si in pagina companiei care editeaza acest ziar.

Asa ca le-am scris celor de la FT semnalandu-le greseala. Dupa cateva schimburi de mailuri oamenii recunosc ca a fost o eroare si editeaza textul initial.

“Dear Dan,

Thank you for pointing out the mistake in the article on Dainik Jagran. We have corrected it accordingly on the website. It was indeed a reporting error. Regards / Suzanne Night News Editor”

Deci se poate.

Comenteaza pe blogul lui Dan Tudoroiu