Pentru prima data in istorie, guvernul britanic va permite product placement-ul pe canalele de televiziune din Regatul Unit. Prin adoptarea acestei masuri, se spera intr-o revitalizare a posturilor de televiziune independente aflate in dificultate, prin aparitia unor noi surse de venit, scrie The Independent.

Product placement-ul este o forma de publicitate prin intermediul careia anumite produse purtand numele/logotip-ul unei marci sunt plasate in contexte, lipsite de publicitate, cum ar fi filmele, show-urile de televiziune, stirile, videoclipurile muzicale etc.

Controversata initiativa poate fi pusa in aplicare incepand de saptamana viitoare. Masura reprezinta o revizuire majora a pozitiei guvernului, care a inteles ca in conditiile unui nou climat in acest sector, product placement-ul poate fi permis cu anumite conditii.

Noua schimbare a regulilor sa va aplica doar posturilor comerciale. BBC nu va avea dreptul de a promova produse, nici macar in cadrul programelor produse de companii independente. De asemenea, interdictia va ramane in vigoare pentru toate programele destinate copiilor.

Permiterea practicii de product placement a fost primita cu entuziasm de televizinile independente, precum ITV, care is pot revigora astfel situatia financiara. Este o decizie prin care guvernul britanic se aliniaza cu celelalte tari membre ale Uniunii Europene care au adoptat aceasta masura in ultimii doi ani.