Doar 51% dintre publisherii americani considera ca modelul de stiri online pe baza de abonament va aduce incasari. Potrivit unui studiu American Press Institute, publicat astazi, restul de 49% se tem de un potential esec, fie nu sint siguri ca modelul de business va functiona. Pe scurt, citeva cifre, in baza unor chestionare cu variante multiple de raspuns:

* 68% dintre publisheri considera ca utilizatorii vor gasi cu greu surse alternative de stiri

* 52% cred ca stirile de pe site-urile publicatiilor vor fi destul de usor sau foarte usor de inlocuit

* 58% dintre publisherii “studiaza” ideea de a introduce continut platit

* 49% dintre ziare nu au stabilita vreo strategie sau vreun plan de implementare a stirilor pe bani

* doar 10% dintre publisherii ofera o sectiune oarecare pe baza de abonament

Cum se vede potentiala implementare a continutului platit? Citeva cifre:

* 10% dintre ziare ofera deja continut contra abonament

* 12% intentioneaza sa introduca abonamente online pina la finele anului

* 18% isi propun sa creeze sectiuni platite in primul trimestru din 2010

* 10% vor sa ceara bani pentru stiri incepind din iunie 2010

* 2% anunta ca isi propun sa aiba sectiuni platite din vara lui 2010 sau pina la sfirsitul lui 2010

Cum cred publisherii ca ii vor atrage pe utilizatori sa scoata cardul si sa plateasca? Iata ideile enuntate:

* 38% dintre ziare vor publica teasere la articole pe prima pagina, urmind ca cine doreste sa citeasca sa dea bani pe un abonament lunar

* 28% dintre ziare vor oferi atit abonamente lunare, cit si posibilitatea de plata per articol citit (micropayments)

* 15% vor oferi atit abonamente lunare si microplati, cit si abonamente pe zi de tipul “all-you-can-read” (e o comparatie idioata, dar e ceva similar cu biletul de metrou pentru o zi intreaga)

* 19% vor oferi acces gratuit la stirile generale, dar vor taxa continutul premium (analize, interviuri, presupun – ceva similar cu ce avea ZF, oare?)

* 12% vor oferi acces gratuit pentru o perioada limitata, urmind ca ulterior sa ceara bani (oarecum pe principiul vinzarii de software, cu perioada de proba)

* 9% vor adopta sistemul “pay-as-you-go”, cu plata in functie de cite articole vrei sa citesti

La intrebarea “De ce ati introduce plata pentru continut?“, 77% dintre publisheri au raspuns, in mod previzibil, ca sint in cautare de noi oportunitati de monetizare a site-urilor publicatiilor. Interesant este ca, in timp ce 65% dintre publisheri spera ca introducerea stirilor pe bani va aduce noi incasari mai ales din produsele noi, 71% introduc continut platit pentru a salva vinzarile la chiosc (mai exact, pentru a continua sa publice si in print – cred ca asa se traduce “preserving print circulation”).

In ceea ce priveste furtul de continut (adica o practica ce se va intensifica, desigur, mai ales in aceste conditii), daca 85% se arata ingrijorati de potentiala incalcare a legii copyright-ului, doar 25% declara ca iau masuri de depistare a celor care ii fura.

Sursa: Newsosaur (desi, daca stau bine sa ma gindesc, nu mai e nimic de citit, ca am cam tradus tot – scuze pentru traducere, da’ n-aveam altceva ce sa fac si era prea interesant ca sa trec cu vederea).

Citeste si comenteaza pe blogul Subiectiv.ro.