Google si Amazon au inregistrat cea mai mare crestere a valorii brandului in acest an, conform raportului anual "Best Global Brands" realizat de Interbrand si BusinessWeek, valoarea celor doua marci apreciindu-se cu 25%, respectiv 22%. Coca-Cola ramane cel mai valoros brand la nivel mondial, pentru cel de-al noualea an consecutiv, cu o valoare de 68,73 miliarde de dolari.

Pe urmatoarele locuri se afla IBM si Microsoft, pastrandu-si astfel pozitia de anul trecut, cu o valoare a brandurilor de de 60,21 miliarde de dolari, respectiv 56,64 miliarde de dolari.

Pe primele zece locuri ale topului se afla doar doua marci din afara Statelor Unite, si anume Nokia (locul 5) si Toyota (locul 8).

UPS (locul 72) si Harley Davidson (locul 73) au inregistrat cele mai mari scaderi ale valorii brandurilor, de 50% si 43%. Alte sapte branduri au iesit din topul celor mai valoroase 100 de branduri la nivel mondial, cele mai importante dintre acestea fiind Merrill Lynch, AIG si ING, care anul trecut ocupau pozitiile 34, 54, si 86. Interbrand arata ca marile banci si companiile auto au fost cel mai afectate in 2009, in timp ce marcile din sectorul alimentar au beneficiat de tendinta in crestere a oamenilor de a lua masa acasa.

Studiul mai arata ca valoarea totala a celor mai importante 100 de branduri din lume a scazut cu 4,6% in 2009, pentru prima data in ultimii noua ani.