Doi francezi au lansat un site care isi propune sa identifice persoanele ale caror postari au cea mai mare influenta pe internet, cu ocazia salonului DEMO care are loc in California si este consacrat noilor tehnologii, relateaza AFP.

Pierre-Loic Assayag so David Chancogne au realizat un sistem denumit Traackr care, pe baza unor algoritmi, urmareste blogurile, clipurile video, mesajele postate pe Twitter si alte servicii de internet, analizand autorii acestor interventii.

Traackr evalueaza numarul de persoane care consulta aceste postari pentru a studia modul in care opiniile exprimate se raspandesc pe internet, examinand in special daca aceste postari sunt preluate de cititori sau citate pe alte site-uri.

Pe baza acestor calcule, site-ul stabileste un clasament al celor mai influente persoane in functie de un subiect dat.

"Credem ca oamenii sunt viitorul internetului, si nu tehnologia", a declarat Pierre-Loic Assayag.

Proiectul vizeaza agentiile de marketing si firmele care doresc sa transmita un mesaj eficient, in momentul in care tot mai multi oameni se indreapta spre internet, in detrimentul presei scrise, a radioului si a televiziunii, suporturile traditionale ale publicitatii.