Timpul petrecut de americani in retelele sociale si pe bloguri s-a ridicat, in august 2009, la 17% din totalul timpului petrecut de acestia online, aproape de trei ori mai mult decat in urma cu un an, potrivit evaluarilor The Nielsen Company, citate de MarketingCharts.com. Publicitatea online pe cele mai vizitate siteuri sociale si bloguri a crescut, de asemenea, cu 119%, de la 49 de milioane de dolari in august 2008 la 108 milioane in august 2009.

"Aceasta crestere sugereaza o mare schimbare in felul cum este folosit Internetul. In timp ce continutul text si video raman elemente centrale ale experientei web, dorinta consumatorilor de a se conecta, de a comunica si de a impartasi informatie reprezinta un motor tot mai puternic al cresterii acestui mediu", potrivit lui Jon Gibs, vicepresedinte in cadrul diviziei online a Nielsen.

Potrivit Nielsen, totalul cheltuielilor publicitare online a scazut, luna trecuta, in cazul mai multor categorii de companii, insa cheltuielile in principalele retele sociale au crescut pe toata linia. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de industria divertismentului, ale carei investitii in publicitate in principalele siteuri de socializare a crescut cu 812%.