Publicitarii britanici au cheltuit mai multi bani pe Internet decat la televiziuni, in primele sase luni ale anului 2009, scrie The Guardian, care citeaza un studiu IAB. Potrivit acestuia, publicitatea online a reusit sa atraga suma record de 1,75 miliarde de lire sterline din bugetele de marketing cheltuite in Marea Britanie, reprezentand o crestere de 4,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Imbatabila industrie TV a inregistrat insa o scadere de circa 17% a veniturilor din publicitate, fata de prima jumatate a anului trecut, atragand doar 1,6 miliarde de lire sterline.

Studiul IAB releva faptul ca din cele 1,75 miliarde de lire sterline cheltuite pe publicitatea online, 1,05 miliarde - aproximativ 60% - au reprezentat 'search advertising' pe website-uri, printre care si Google.

Pe de alta parte, daca mica publicitate online a crescut cu 10,6% - la 385 milioane de lire sterline, publicitatea de tip display a scazut cu 5,2% - la circa 316 milioane de lire sterline, comparativ cu primul semestru al anului trecut.

In pofida cifrelor spectaculoase relevate de studiul IAB, publicitatea online a resimtit si ea impactul crizei economice. Daca in primul trimestru al anului 2009 cheltuielile publicitare online au fost de 920 milioane de lire sterline - o crestere de 8,6% fata de aceeasi perioada a lui 2008, in al doilea trimestru acestea au scazut la 830 de milioane - doar 1,1% crestere fata de perioada similara a anului trecut.