Ziarele pot si trebuie sa gaseasca modalitati de plata pentru acces la continutul online, daca vor sa asigure un viitor jurnalismului de calitate, crede directorului executiv al Financial Times, John Ridding, citat vineri de The Guardian. Joi, aceeasi publicatie cita un raport potrivit caruia marea majoritate a institutiilor media (presa scrisa si TV) care publica si continut digital intentioneaza sa introduca plati pentru acest tip de continut.

Ridding, a carui publicatie aplica un sistem de abonamente contra cost la materialele online, si-a exprimat convingerea ca cititorii sunt dispusi sa plateasca pentru jurnalism de calitate si, drept urmare, ziarele trebuie sa abandoneze doctrina potrivit careia continutul gratuit e bun.

Potrivit unui raport publicat de Asociatia Publisherilor Online din Marea Britanie - ce reprezinta operatiunile a 28 de companii, printre care News International, Financial Times, Trinity Mirror si Telegraph Media Group - circa 70% dintre publisheri spun ca au introdus sau vor introduce sisteme de plata pentru continutul online. Acelasi studiu mai arata ca membrii Asociatiei isi promoveaza mai mult continutul prin retelele sociale: 57% publica deja continut pe Twitter, 48% - pe Facebook si 45% pe YouTube.

Interesul industriei media de a introduce plata pentru ceea ce publica online este explicat atat prin insuficienta veniturilor obtinute in new media, cat si prin scaderea pietei de publicitate. Potrivit ultimelor predictii ale Carat, agentia de media a grupului Aegis, citate de Financial Times, piata globala de publicitate va scadea anul acesta cu 9,8% - declin considerabil mai mare decat cel de 5,8% prevazut de Carat in martie a.c..