The New York Times va lansa vineri o editie pentru regiunea San Francisco (California, vestul Statelor Unite). Vestea vine in contextul in care presa americana traverseaza una dintre cele mai grave crize din istoria sa. Noua editie a prestigiosului cotidian va oferi o deschidere mai mare realitatilor marelui oras, unde principalul cotidian, San Francisco Chronicle, se lupta cu grave probleme financiare, potrivit Le Monde.

Iar planurile de expansiune pe vreme de criza nu se opresc aici pentru The New York Times. Publicatia intentioneaza sa creeze noi editii pentru alte orase din Statele Unite, iar primul pe lista este Chicago (Illinois).

Intr-o prima faza, noua editie va fi publicata in zilele de vineri si duminica. Aceasta se va concentra in principal pe teme sociale si culturale in San Francisco. The New York Times se va baza, pentru inceput, pe cei zece angajati pe care ii are la biroul din San Francisco, pentru ca mai tarziu sa incheie colaborari cu agentiile si jurnalistii locali.

"In momentul in care atatea companii de presa trebuie sa faca un pas inapoi, este interesant sa lansezi un proiect care-ti permite sa asiguri o acoperire mai mare si mai buna a informatiei", a declarat redactorul sef al The New York Times, Bill Keller.

Lansarea a fost anuntata pe fondul unei competitii feroce cu Wall Street Journal si USA Today in preferintele publicului. Pe de alta parte, presa se confrunta cu o scadere drastica a veniturilor din publicitate si cu un competitor care nu poate fi neglijat - presa gratuita tot mai numeroasa, prezenta mai ales in mediul on-line.

Veniturile din publicitate ale ziarelor americane au scazut cu 29% in al doilea trimestru al anului 2009, pentru a se stabilit la 6,8 miliarde de dolari, potrivit Asociatiei americane de presa.