Noua din zece consumatori britanici nu ar plati niciodata pentru informatii publicate online, indiferent cat de ieftin ar fi accesul la acestea, potrivit unui nou studiu realizat de Lightspeed Research, citat de MediaWeek. Sursa comenteaza ca raportul constituie o provocare pentru decizia magnatului Rupert Murdoch de a introduce plata pentru continutul postat online de publicatiile si televiziunile News Corp, care detine in Marea Britanie The Sun, The Times si Sky News.

Potrivit studiului:

  • 91% dintre consumatorii britanici nu ar plati niciodata pentru stiri online
  • 90% nu ar plati niciodata pentru analize publicate online
  • 83% nu ar plati niciodata pentru principalele informatii din domeniul sportiv, publicate online
  • 78% nu ar plati niciodata pentru acces la evenimente sportive transmise online
  • 51% nu ar plati niciodata pentru a descarca muzica de pe Internet

Studiul arata ca, in privinta accesului la stiri, 86% dintre consumatorii cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani nu ar plati, procentul fiind mai mare (96%) in cazul consumatorilor cu varste intre 45 si 54 de ani.

Doar 5% dintre consumatori ar plati pentru fiecare material informativ postat online si numai 4% ar fi dornici sa apeleze la un abonament.