O noua publicatie gratuita, The London Weekly, va aparea in capitala britanica la inceputul anului viitor. Financial Times isi pune intreaga arhiva la dispozitia abonatilor online. GE si Vivendi au ajuns la un acord privind valoarea pachetului detinut de compania franceza in NBC Universal. Optimismul companiilor americane privind bugetele de publicitate in urmatoarele 12 luni creste. Iar un studiu AdAge arata ca marii clienti de publicitate au cheltuit 62% din bugetele lor de media in afara SUA.

  • Fondatorii unei noi publicatii gratuite londoneze, The London Weekly, au anuntat ca aceasta va fi lansata pe piata la 1 februarie 2010, beneficiind de o finantare de 10,5 milioane de lire sterline din partea Global Publishing Group, un parteneriat format din cinci investitori, informeaza Brand Republic. Publicatia va fi distribuita intr-un tiraj de 250.000 de exemplare vinerea si sambata dimineata si va avea propriul website, ce va fi lansat la 20 decembrie a.c., un post de radio si o ceremonie anuala de premii. London Weekly apare intr-o perioada in care doua ziare gratuite londoneze au fost inchise, iar Evening Standard a inceput sa fie distribuit gratuit.
  • Financial Times pune la dispozitia abonatilor sai online intreaga arhiva a publicatiei, acoperind 120 de ani de informatii de afaceri, politica si relatii internationale, noteaza The Guardian. Arhiva FT a fost digitizata de Cengage Learning, iar continutul celor 790.000 de pagini publicate de la infiintarea ziarului, in 1888, pana la finele anului 2006 poate fi accesat atat prin cautari, cat si prin vizualizarea intregii pagini. Sursa precizeaza ca FT este cel de-al treilea mare titlu britanic, dupa The Times si The Economist, a carui arhiva a fost digitizata de Cengage Learning.
  • Grupurile General Electric si Vivendi SA au ajuns la un acord asupra valorii pachetului de 20% pe care compania franceza il detine in conglomeratul media NBC Universal, potrivit unor surse apropiate negocierilor, citate de Bloomberg. Potrivit acestora, pachetul Vivendi este evaluat la 5,8 miliarde de dolari. In cazul in care va fi confirmat, intelegerea va permite General Electric, ce detine pachetul majoritar de 80% in NBC Universal, sa cedeze companiei Comcast controlul asupra NBC Universal printr-un acord elaborat in urma cu mai multe saptamani si care depinde de o decizie Vivendi de a-si vinde actiunile in grupul media catre General Electric.
  • Optimismul companiilor americane cu privire la cheltuielile publicitare in urmatoarele 12 luni incepe sa creasca, potrivit unui studiu realizat in perioada septembrie-octombrie in randul unui numar de 1500 de decidenti din departamentele de marketing ale companiilor si din agentiile de media, studiu citat de Advertising Age. Potrivit sursei citate, optimismul acestora nu vizeaza numai noile media, precum cele digitale sau mobile, ci si media traditionale, chit ca intr-o mai mica masura. Sursa il citeaza pe Ken Pearl, CEO la Advertiser Perceptions, institutia care a realizat studiul, acesta aratand ca este prima data cand este contrazisa tendinta ultimilor doi ani, de pesimism general in randul agentiilor si a departamentelor de marketing din companii.
  • Tot Advertising Age arata, in studiul Global Marketers, ca cei mai mari 100 clienti de publicitate la nivel global au cheltuit in afara SUA 62% din totalul bugetelor lor masurate de media, in ultimul an. Potrivit studiului, cele 44 de companii americane care sunt incluse in topul Global 100 depind atat de mult de vanzarile internationale, incat cheltuie mai mult de jumatate din bugetele lor in strainatate. Sursa da, intre altele, exemplul Coca-Cola Co., aceasta alocand doar 16,5% din bugetul sau masurat de media (2,67 miliarde de dolari) pentru piata americana si de trei mai mult pentru pietele europene.