Mircea Geoana si Traian Basescu au cheltuit in campania electorala aproximativ 700.000 de euro fiecare pentru afisajul outdoor, conform unei evaluari a Asociatiei Pro Democratia, realizata in 13 orase din tara si cele sase sectoare din Bucuresti.

Monitorizarea APD a vizat principalele trasee ale mijloacelor de transport in comun, fiind luate in calcul panouri, afise si bannere electorale. Numarul total al acestora, pentru toti candidatii luati in considerare, a fost de 12.012, cu un cost total estimat la 1,7 milioane de euro.

Presedintelui APD, Cristian Parvulescu, a precizat ca in aceasta campanie electorala s-au cheltuit mai multi bani decat prevede legea. Numai cu publicitatea outdoor, la nivelul intregii tari, s-a depasit suma de 3,5 milioane de euro plafonata de lege pentru campania electorala, a spus el.

Cu toate acestea, cheltuielile au fost mai mici fata de alte campanii, a adaugat Parvulescu.

Cheltuielile reduse pot fi puse pe seama crizei economice, dar si pe faptul ca partidele s-au orientat catre alt timp de campanie - cea televizata. "Campania TV a fost determinanta in formarea intentiei de vot, anul acesta", a spus Parvulescu.

Orasele monitorizate au fost Braila, Brasov, Caracal, Cluj Napoca, Craiova, Constanta, Focsani, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea, Sibiu, Targu Neamt si cele sase sectoare ale Capitalei.

Concluziile evaluarii APD, pe scurt:

  • La nivelul intregii campanii electorale, Traian Basescu a avut cea mai mare vizibilitate din punct de vedere al publicitatii stradale (40,55%), urmat de Mircea Geoana (39,72%), Crin Antonescu (14,39%) si Sorin Oprescu (5,34%).
  • In cifre, Traian Basescu si Mircea Geoana au cheltuit cu publicitatea outdoor aproximativ 700.000 de euro fiecare, in timp ce Crin Antonescu si Sorin Oprescu au investit aproximativ 250.000 de euro si, respectiv, aproximativ 90.000 de euro
  • Contrar asteptarilor, Traian Basescu are mai multe cheltuieli decat Mircea Geoana, in sectorul 5, unde primar este Marian Vanghelie.
  • In ce priveste orasele din tara, Mircea Geoana a cheltuit mai multi bani decat adversarul sau Traian Basescu in Braila, Caracal, Constanta, Iasi, Oradea, Ramnicu Valcea si Sibiu
  • Traian Basescu a investit mai mult in Brasov, Cluj Napoca, Craiova, Focsani
  • Cifrele includ pretul pietei pentru imprimarea materialelor si chiria perceputa pentru expunerea lor.