ZenithOptimedia si GroupM si-au revizuit in sens pozitiv predictiile privind evolutia pietei globale de publicitate in 2010, scrie Wall Street Journal. ZenithOptimedia - parte a grupului Publicis - prevede o crestere de 0,9% a cheltuielilor globale de publicitate in 2010, in timp ce GroupM - parte a grupului WPP - apreciaza ca aceste cheltuieli vor creste cu 0,8%.

Este pentru prima data dupa un an si jumatate cand ZenithOptimedia revizuieste in sens pozitiv estimarile privind piata globala de publicitate, noteaza sursa citata. Ultima data, agentia preconizase, pentru 2010, o crestere de 0,5%. O schimbare si mai pronuntata marcheaza evaluarile GroupM, care in iunie aprecia o scadere de 1,4% a cheltuielilor de publicitate.

GroupM apreciaza ca se asteapta ca piata sa revina la o crestere de 5% in 2012 si de 6-7% intre 2011 si 2014.

ZenithOptimedia prevede o scadere de 10,2% pentru anul in curs (estimarea anterioara: -9,9%), in timp ce GroupM apreciaza ca piata globala va scadea in 2009 cu 6,6% (estimarea anterioara: -5,5%).

Anul viitor, ambele agentii se asteapta ca pietele emergente sa fie determinante in cresterea pietei globale de publicitate, revirimentul in SUA si Europa Occidentala fiind asteptat in 2011.