Agentia Httpool Romania a anuntat, luni, lansarea oficiala a Httpool Behavioural, produs de targetare comportamentala predictiva, prin care publicitarii pot sa-si transmita mesajele, in campaniile lor online, doar catre utilizatorii care fac parte din publicul-tinta vizat de acele campanii. Tehnologia folosita este o inventie a Nugg.ad, cu care grupul Httpool a incheiat un parteneriat pentru implemetarea acestui produs in toate tarile din Europa Centrala si de Est. Httpool a inceput sa testeze acest produs in Romania in septembrie 2009, prin parteneriate incheiate cu mai multe site-uri. Laurentiu Pop, Httpool Romania, pentru HotNews.ro: Produsul va "influenta schimbarea metodei de media planning online".

Despre produsul lansat de Httpool Romania, potrivit comunicatului de presa:

  • Httpool Behavioural este un sistem menit sa-i ajute pe utilizatorii de internet sa primeasca mai multe reclame la produse din aria lor de interes, iar pe advertiseri sa-si livreze mesajele doar catre publicul-tinta relevant pentru produsul lor.
  • "Prin intermediul Httpool Behavioural, mesajul publicitar ajunge doar la consumatorul care se pliaza pe profilul publicului tinta al unei companii,  indiferent de site-ul pe care il viziteaza, cu conditia ca acesta sa fie in sistemul Httpool Behavioural. Astfel, un utilizator barbat care ajunge pe un site dedicat femeilor va fi reperat, iar server-ul continand bannere publicitare Httpool Behavioural ii va afisa o reclama la un produs sau serviciu care-l intereseaza in locul unei reclame la, sa zicem, anticonceptionale" - Laurentiu Pop, Deputy Managing Director Httpool Romania.
  • Tehnologia este o inventie a Nugg.ad, care a devenit lider mondial in furnizarea de produse de targetare comportamentala. Predictive Behavioural Targeting (PBT - targetare comportamentala predictiva) a fost pana acum adoptat de pietele de publicitate online din mai multe tari, castigand numeroase premii de inovatie in tehnologie si securizare a datelor private.
  • "Nugg.ad este partener cu Httpool de mai bine de un an, prin implementarea tehnologiei in Slovenia (...) Cred ca piata de-acolo creste datorita PBT. Dupa acest succes Httpool a decis sa colaboram si cu alte filiale ale retelei: Croatia, Romania, Austria si Bulgaria. Intentia noastra este de a schimba modul in care se face planificarea media online astazi" - Tomasz Teodorczyk,  Sales Manager CEE, Nugg.ad.
  • Httpool Romania a inceput implementarea acestei tehnologii pe piata din Romania in septembrie 2009, prin parteneriate strategice cu mai multe site-uri.
  • Reteaua din Romania a Httpool Behavioural atinge in prezent aproximativ 6.000.000 de utilizatori unici de internet, impartiti in diferite categorii demografice si cu anumite obiceiuri de consum.
  • Predictive Behavioral Targeting utilizeaza un sistem unic, in care datele despre preferintele de continut ale utilizatorilor de internet sunt imbogatite in timp real cu rezultatele studiilor socio-demografice si de lifestyle, folosind un sistem ingenios de generare de profile statistice comportamentale care nu contin nici un fel de date personale. Aceste profile sunt ulterior utilizate pentru a targeta campaniile de publicitate online numai catre o anumita categorie socio-demografica.
  • Vezi comunicatul integral aici

Laurentiu Pop, deputy managing director Httpool Romania, pentru HotNews.ro:

  • Publisherii au de castigat de pe urma acestui produs la fel de mult ca si advertiserii. Cu Httpool Behavioral, publisherii vor putea sa afiseze campanii care pana acum nu erau directionate catre site-urile lor; aici ma refer la exemple precum site-urile de femei care ar putea primi reclama la lame de ras barbatesti, in cazul in care utilizatorul care face afisarea este un barbat din targetul clientului. Tot publisherii au posibilitatea sa vada care este impartirea userilor din punct de vedere socio-demografic si dorinte de achizitie in timp real
  • Aceleasi date sunt disponibile advertiserilor care prin Httpool Behavioral pot alege ca reclama sa fie transmisa doar utilizatorilor din grupul lor tinta. In exemplul de mai sus, reclama la lamele de ras barbatesti ar putea ajunge pe site-urile de sport, cele business ori de stiri sau chiar pe site-urile de femei. Httpool Behavioral urmareste grupul tinta targetat de campanie si trimite reclama utilizatorilor indiferent de tipologia site-urilor frecventate de acestia".
  • Intrebat cat de pregatiti sunt advertiserii din Romania sa foloseasca un astfel de instrument: Nu consider ca pregatirea conteaza, ci dorinta de a invata. La fel cum in 2003 nu prea se stia ce este un adserver, in 2009 orice agentie isi doreste unul. La fel, Httpool Behavioral este un produs care va evolua in urmatorul interval de timp, fiind unul din factorii ce va influenta schimbarea metodei de media planning online.
  • In Slovenia, produsul a fost folosit de 19 agentii, iar campaniile desfasurate au dovedit ca CTR-ul (click through rate - n.r.) este un indicator depasit. Actiunea se concentreaza pe interactiunea utilizatorilor cu diverse formate, pe conversii, pe timpul petrecut de utilizatori in intereactiunea cu brandurilor promovate etc.      
  • Urmarim sa dezvoltam acestui produs pentru a putea pune la dispozitie intregul arsenal de targetari disponibile: targetarea a peste 60 de categorii socio-demografice, posibilitatea de retargetare a utilizatorilor etc. Httpool Behavioral este un produs ce se dezvolta constant.