Piata americana de publicitate online a inregistrat un nivel record in primul trimestru al anului. Europa de Vest a fost detronata de Asia-Pacific la capitolul publicitate TV. In Romania, postul Hallmark pregateste prima sa campanie de publicitate realizata local, iar Metropotam Group isi internalizeaza vanzarile, intrerupand colaborarea cu F5 X-Media.

  • Veniturile din publicitate online au atins 5,9 miliarde de dolari pe piata americana in primul trimestru al acestui an, in crestere cu 7,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit unui raport IAB-PricewaterhouseCoopers, citat vineri de Media Week. Sursa scrie ca este vorba despre cel mai ridicat nivel al veniturilor inregistrat de aceasta industrie intr-un prim trimestru si il citeaza pe David Silverman de la PwC, potrivit caruia "intrand in 2010 cu venituri atat de solide in primul trimestru este un semn al sanatatii si vitalitatii online media si al investitiilor continue ale clientilor in mediul interactiv, ca element-cheie in campaniile lor de publicitate".
  • Europa Occidentala a fost depasita pentru prima data, anul trecut, de regiunea Asia-Pacific in clasamentul global al cheltuielilor de publicitate TV, ca urmare a cresterii inregistrate de India si China, potrivit unui raport Informa, citat vineri de The Guardian. Valoarea neta a publicitatii TV in regiunea Asia-Pacific in 2009, eliminand comisioanele si discounturile, s-a ridicat la 27,9 miliarde de dolari, in timp ce valoarea pietei vest-europene s-a ridicat la 26,7 miliarde de dolari. America de Nord a ramas cea mai mare piata de publicitate TV, fiind evaluata la 38,9 miliarde de dolari.
  • Postul de televiziune Hallmark pregateste prima campanie de publicitate realizata de Romania, organizand o licitatie in care au intrat sase agentii - McCann Erickson, Leo Burnett, Publicis, Ogilvy, Grey si Proximity, scrie Pagina de media.  Licitatia este administrata de compania Stuff Media, reprezentantii acesteia precizand ca pana acum campaniile Hallmark erau realizate la Londra.
  • Metropotam Group, care detine, intre altele, metropotam.ro, isi internalizeaza vanzarile si intrerupe colaborarea cu regia F5 X-Media, parte a diviziei new media a grupului Realitatea-Catavencu, F5, anunta Marius Pahomi pe blogul sau. Schimbarea vine la scurt timp dupa ce si Trilulilu a anuntat ca intrerupe colaborarea cu F5 si ca isi internalizeaza vanzarile de spatiu publicitar. Fostul sef al F5 X-Media, Dragos Gurarosie, a preluat in ianuarie pozitia de business director al Metropotam Group