Alexandru Sassu, presedintele-director general al TVR demis de Parlament prin respingerea raportului de activitate pe 2008 al televiziunii publice, a declarat vineri, printr-o scrisoare deschisa, ca numirea unui director interimar nu este posibila, in conditiile existente. "Asadar, dupa cum este prevazut si in lege, numirea unui director interimar se realizeaza numai daca Parlamentul, din diferite motive, nu poate numi un nou Consiliu de Administratie, situatie in care nu ne aflam astazi", afirma Sassu.

Pozitia lui Sassu vine dupa ce zilele trecute sefii PD-L au decis sa demareze inlaturarea sa definitiva din functia de presedinte-director general al televiziunii publice, post pe care il ocupa interimar, dupa ce a fost demis, in martie, prin respingerea raportului SRTv pe 2008 de catre Parlament, si sa-l numeasca in aceasta functie pe Robert Turcescu, pe o perioada determinata.

In scrisoarea deschisa care este adresata lui Mircea Geoana, presedintele Senatului Romaniei si Robertei Anastase, presedintele Camerei Deputatilor, Sassu are un raspuns si pentru acuzatiile Ralucai Turcan, initiatoarea proiectului noii legi de functionare a SRR-SRTv, in legatura cu unele contracte de achizitii facute fara licitatie de actuala conducere a SRTv.

"In ultima vreme, doamna deputat Raluca Turcan a depasit cu mult cadrul dialogului institutional, lansand acuze fara fond la adresa SRTv si aducand astfel prejudicii grave Televiziunii Romane. Acest lucru este cu atat mai grav cu cat, parlamentarul amintit vorbeste de pe pozitia de presedinte al Comisiei pentru cultura, arte, mijloace de informare in masa din Camera Deputatilor", sustine Sassu.

Iata, integral, pozitia lui Alexandru Sassu:

Scrisoare deschisa

Doresc sa va supun atentiei o situatie deosebit de grava in care se afla Televiziunea Romana in aceste zile.

In ultima vreme, doamna deputat Raluca Turcan a depasit cu mult cadrul dialogului institutional, lansand acuze fara fond la adresa SRTv si aducand astfel prejudicii grave Televiziunii Romane.

Acest lucru este cu atat mai grav cu cat, parlamentarul amintit vorbeste de pe pozitia de presedinte al Comisiei pentru cultura, arte, mijloace de informare in masa din Camera Deputatilor.

In ultima saptamana, printr-un sir de declaratii publice, culminand cu cea facuta in data de 18 mai, cu o zi inaintea manifestatiei organizate de sindicate in fata sediului Guvernului, doamna Turcan inducea ideea, total lipsita de adevar, ca ,,la TVR se intampla acum lucruri grave. Se atribuie contracte fara licitatie, spargandu-se in sume mai mici achizitii de multe sute de mii de euro(...).(...), dar realitatea ramane aceea ca banii publici sunt dati direct - posibil unei clientele ramase agatata de TVR".

Aceasta declaratie este total falsa. Toate procedurile de achizitie realizate de SRTv se fac prin licitatii deschise. Acestea au fost publicate conform prevederilor legislatiei achizitiilor publice, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP).

Ca si licitatiile anterioare organizate de SRTv pentru atribuirea unor contracte cu valoare mare, si licitatiile viitoare vor fi asistate de membrii UCVAP (Unitatea de Coordonare si Verificare a Achizitiilor Publice) din cadrul Ministerului de Finante, modul de atribuire de catre TVR a contractelor de achizitie publica primind in trecut rapoarte favorabile din partea acestei structuri.

Neglijand total aceasta realitate, doamna Turcan a amenintat conducerea SRTv cu sesizari catre DNA si Curtea de Conturi, incercand astfel sa intimideze conducerea si pe angajatii SRTv chiar cu o zi inaintea unor evenimente importante.

In aceelasi context, doamna Turcan, netinand cont de prevederile art. 21 din Legea 41/1994, care are urmatorul continut:

(1) In situatia in care procedura de numire a Consiliului de Administratie nu este definitivata de catre Parlament in decursul legislaturii in care a fost declansata, dupa constituirea noului Parlament aceasta se va relua.

(2) Daca, din cauza situatiei prevazute la alin. (1), Consiliul de Administratie caruia ii expira mandatul nu poate fi inlocuit, acestuia i se prelungeste mandatul pana la numirea noului Consiliu de Administratie.

(3) Cand situatia prevazuta la alin. (1) intervine intr-un moment in care, din diferite motive, nu exista nici un Consiliu de Administratie, nici presedinte legal numit, Parlamentul, la propunerea comisiilor permanente de specialitate, numeste un director interimar, cu mandat bine definit.

(4) Prelungirea mandatului sau durata nu poate fi mai mare de 6 luni" anunta public numirea unui director interimar in perioada imediat urmatoare.

Asadar, dupa cum este prevazut si in lege, numirea unui director interimar se realizeaza numai daca Parlamentul, din diferite motive, nu poate numi un nou Consiliu de Administratie, situatie in care nu ne aflam astazi.

Avand in vedere situatia pe care v-am descris-o si tinand cont de prevederile Legii 41/1994 referitoare la garantarea autonomiei si independentei editoriale a SRTv, consider ca este de datoria Parlamentului Romaniei, ca organism care are atributii privind controlul SRTv, sa ia atitudine fata de astfel de practici.

In speranta luarii unei atitudini care sa puna capat unor asemenea practici nedemocratice, condamnate de lege si care nu au nicio legatura cu statutul unui parlamentar, va rog sa primiti intreaga mea consideratie.