Compania de cercetare online eResearch a lansat, joi, intr-o conferinta online un serviciu de cercetare cantitativa rapida, ce se adreseaza oamenilor de marketing care vor sa primeasca repede informatii si reactii de la consumatori, pe o anumita tema. Proiectul apare intr-un moment in care, potrivit unei analize privind piata de cercetare, citata de Sorel Radu, managing partner eResearch, "in Romania preturile unui research sunt mai mici decat media celor practicate in tarile est-europene, care sunt mai mici decat tarifele practicate la nivel european, care sunt mai mici decat cele din SUA. (...) Mai mici decat tarifele de research din Romania sunt doar cele pentru proiectele de research online din Romania, cu aproximativ 30%".

Ideea din spatele serviciului eMergency - disponibil la adresa www.e-mergency.ro - este, potrivit lui Sorel Radu: "Pe cine intrebi atunci cand ai o urgenta, o situatie de criza de timp? De obicei pe colegii de birou. Sunt ei consumatorii cei mai sinceri? Sau consumatorii reali?"

Potrivit lui Sorel Radu:

  • Desi bugetele de marketing sunt in contractie, in zona cercetarii nu se simte aceasta tendinta. Estimarile pietei de cercetare din Romania in privinta propriei evolutii sunt de crestere cu 4% pentru 2010, dupa cum arata un studiu din prima parte a anului. (Ana Maria Tatucu, reprezentanta a companiei real-, care a testat deja noul serviciu eResearch, a apreciat, in schimb, ca sunt companii care au desfiintat departamentul de cercetare, inclusiv unele din domeniul comertului, iar la inceputul acestui an toata lumea avea alte cifre decat cele din prezent)
  • noul serviciu foloseste panelul online al eResearch, care numara peste 40.000 de oameni intr-o baza de date "double opt-in", ce se actualizeaza periodic.
  • serviciul ofera oamenilor de marketing posibilitatea sa primeasca feedback de la consumatori in 24 de ore, daca acesti consumatori pot fi regasiti in categoria de varsta 18-45, din mediul urban. Incidenta acestui public-tinta in mediul online este de peste 75%. Persoanele din panel au un profil socio-demografic si date de consum inregistrate de companie.
  • Pretul de baza porneste de la 350 de euro, pret descris drept "asa de mic pentru ca vrem sa incurajam marketerii sa testeze inainte de a lua decizii".