Dinu Patriciu: Web-ul va incepe sa produca foarte multi bani. Fiecare jurnalist trebuie sa aiba blogul lui, unde vor aparea materialele din ziar

de V.O.     HotNews.ro
Marţi, 6 iulie 2010, 16:23 Economie | Media & Publicitate


"Web-ul va incepe sa produca foarte multi bani! Asta pot sa va asigur! Ca orizont de timp vad un interval cuprins intre 18 si 24 de luni pentru a pune la punct un sistem", spune Dinu Patriciu intr-un interviu acordat publicatiei Liderul, revista interna a grupului Adevarul Holding, pe care il patroneaza. In interviul citat de Pagina de Media el spune ca, in cateva saptamani, fiecare jurnalist din grup trebuie sa aiba blogul lui si vorbeste despre distributia pe scuter, despre accesul contra cost la siteurile grupului, despre productii TV pentru posturi locale si despre viitorul Adevarul de Seara.

Dinu Patriciu in interviul pentru Liderul, citat de Pagina de Media:

  • "Printre indicatorii de performanta pentru toti jurnalistii din trust (Adevarul Holding) va fi numarul de accesari la propriile articole, numarul de comentarii la articole sau la propriul blog".
  • "Fiecare jurnalist trebuie sa aiba blogul lui si atunci cand publica un material in ziar va aparea si pe blogul lui. De aici vor rezulta comentarii carora va trebui sa le raspunda. (...)"
  • "WEB-ul va incepe sa produca foarte multi bani! Asta pot sa va asigur! Ca orizont de timp vad un interval cuprins intre 18 si 24 de luni pentru a putea pune la punct un sistem."
  • Despre accesul contra cost la adevarul.ro, pe viitor: "Trebuie sa ne scoatem din cap aprecierea ca informatia e pe gratis. Nu mai suntem in comunism si trebuie sa ne fie clar ca nimic nu e pe gratis. (...) Modelul trece de la cele specializate spre cele generale, iar viteza va creste foarte mult dupa ce The Times l-a adoptat. Asta nu inseamna ca nu poti intra pe site gratis. Doar ca povestea integrala, story-ul de care esti interesat, o vei primi doar daca esti abonat."
  • Studiourile de radio si televiziune din Adevarul Holding, sub conducerea lui Alexandru Sassu, vor produce programe de stiri, emisiuni de divertisment si seriale pentru posturile locale, "compet lipsite de mijloace". "Important este cat ma costa aceasta informatie si ma costa mai putin sa produc la nivel integrat, decat celular, in fiecare dintre organizatiile de media din tara. Si atunci, putem sa oferim programe mai ieftine decat l-ar costa pe oricare alt concurent din tara. Chiar daca informatia e locala, fiindca am nucleul meu de la editia locala a ziarului Adevarul de Seara."
  • "Pe plan local, mica publicitate, spre exemplu, e din ce in ce mai tare preluata de WEB. Or eu pot deja sa-i dau clientului un mix de WEB cu publicitate in ziar. Ca n-o fac, e doar vina mea. Toate astea sunt surse de venit."
  • Despre distributia ziarelor: "Avem un model experimental care incepe incet-incet sa functioneze. Incercam sa cream sinergii cu o alta companie din grup, MIC.RO, care are niste pravalii. Cei care le gestioneaza se numesc bacani, care au baieti de pravalie si ucenici. Baiatul de pravalie pe vremuri era cel care ducea clientului marfa acasa. Cu sacosa. Acelasi lucru se va intampla si acum, cu mentiunea ca sacosa va fi inlocuita de bicicleta sau de scuter."
  • "Am auzit ca oamenii spun prin redactie ca inchidem Adevarul de Seara. Nici nu se pune problema sa demolam ce-am construit. Dimpotriva, trebuie dezvoltat, dar prin crearea surselor de venit sanatoase. Iar in unele judete Adevarul de Seara a devenit foarte puternic" (...) Va dau de exemplu Ploiestiul. In acel oras distribuim zilnic 20.000 de exemplare. E cel mai puternic ziar. Nu avem nici un centimetru patrat de publicitate in el. Pentru ca nu avem organizatie comerciala la Ploiesti, redactia regionala fiind la Brasov."
Citeste mai mult pe Pagina de media

















3122 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    minte de baiat de bacanie (Marţi, 6 iulie 2010, 16:34)

    gelu [anonim]

    ca dupa ce a vandut petrominia cu 3 miliarde omul nu investeste in ceva lucrativ creativ .tot in mizerii de facut politica si scandal.banii sunt in elvetia la sigur si face pe interesantul pe aici .adevarul va disparea in 18-24 de luni .nimeni nu il mai citeste ,si daca o sa fie accesul pe bani sigur se inchide a doua zii.doar sa castige alegerile liberali si sa oblige prin lege pe toata lumea sa aiba un abonament.de astea se pricep a face
    • -9 (13 voturi)    
      serios? (Marţi, 6 iulie 2010, 17:29)

      liberalu [anonim] i-a raspuns lui gelu

      nu pune in carca liberalilor securismele lui Base.. liberalii nu au incercat sa impuna oamenilor ce sa faca ..pe cand pidilicii da
    • +6 (8 voturi)    
      e o minte brici Patriciu ,eu abia astept blogul (Marţi, 6 iulie 2010, 19:02)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui gelu

      lui CTPopescu sa il platesc regeste sa ii citesc dejectiile !
      la cat mai multi Patrici in Romania cat mai grasi si cat mai bolnavi !ca de minte in cap ,multa ,putina ,tot slaba ....
    • +5 (7 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 6 iulie 2010, 20:01)

      doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui gelu

      A luat 3 miliarde din Romania si ia dus in Elvetia si apoi a inceput sa faca primele investitii in Romania pentru dezvoltarea tarii si pentru ca romanii sa traiasca mai bine : a deschis niste case de pariuri !!!
      Asta-i tipul de business cere va pune economia in miscare !!!
      Trebuie sa fii tare sarac la mansarda sa te uiti in gura unui asemenea mankator de kko...
    • 0 (0 voturi)    
      Avantaj dreapta sau stanga? (Miercuri, 7 iulie 2010, 14:04)

      vamaiot [anonim] i-a raspuns lui gelu

      Atentie:

      Ganditi ca un profitor si veti gasi raspunsul:

      Dreapta, in principal cei care sunt legati la net sigur au doua variante: jocuri in retea sau preocupari superioare gen informare politica!
      Un ziarist care este impartial acum nu are decat sa loveasca in regresul ultimilor 20 de ani datorat partidului Mama ranitilor'' PSD deci, sigur nu e de dreapta! Blocarea unor astfel de ziaristi pe niste link-uri nu face accesibila o informare impartiala si virila, deci e mai mult o izolare de presa indispensabila omului de rand!

      Stanga, e reprezentata de mai mult de 50% de romanii cer traiesc in mediul rural, ale caror conexiuni la internet nu se datoreaza cautarii adevarului ca alternativa la cele servite fortat prin cele mai accesibile degete ale media!
      Si gasind o preocupare pentru ziaristii notorii si cu inca o slaba urma de ADN pro Romania, raman doar manifestele gratuite, trompetele, difuzoarele si antenele care formeaza Realitatea lor personala.

      Desteptarea maselor se face pe strada in mijlocul multimii nu prin pagini weeb dragii nostri ziaristi corecti si neslugarnici!
  • +9 (9 voturi)    
    previziuni (Marţi, 6 iulie 2010, 16:36)

    I [utilizator]

    a mai prezis nenea ca euro va fi 5 lei pana la sfasitul anului 2009. Nici acum nu e 5 lei, ba a mai si scazut in ultimele zile. Asa ca usor cu previziunile pe scari... Patriciu cand vorbeste, vorbeste doar pentru a manipula.

    "Printre indicatorii de performanta pentru toti jurnalistii din trust (Adevarul Holding) va fi numarul de accesari la propriile articole, numarul de comentarii la articole sau la propriul blog"

    Asta imi aduce deaminte de orele de romana unde nu conta ce scrii dar sa fie cat mai multe pagini. Mai inseamna si ca articolele vor fi de o calitate foarte scazuta; vine un fizician si isi da cu parerea, lumea nu prea are ce comenta; scrie un "ziarist" ca TOTI romanii sunt hoti, sa te ti la comentarii.
    • +2 (2 voturi)    
      Exista retete de crestere a accesarilor (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:42)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui I

      Printre care sa includa continut porno (imagini nu texte ca de astfel de texte sunt pline ziarele lor), manele si citate din "gandirea" genialului "liberal" Patriciu. Asa merg la sigur dar o sa intre pe acelasi public cu OTV si cele doua"genii" directoare ale poporului Roman vor intra in coliziune. Dar creste audienta si asta conteaza nu calitatea.
  • +5 (5 voturi)    
    Jurnalistii (Marţi, 6 iulie 2010, 16:44)

    Andu [anonim]

    Din moment ce articolele jurnalistilor vor aparea pe blogurile acestora, oare cine va mai plati abonament la Adevarul? Banuiesc ca blogurile vor fi gratuite, nu prea vad pe cineva atat de tampit sa plateasca sa citeasca un amarat de blog.
    O sa se cearna cativa jurnalisti care vor avea trafic, iar ceilalti isi vor ruga prietenii sa intre sa comenteze, pentru a-si pastra locul de munca.

    Super idei de afaceri, tinerii trebuie sa vada cum se pot face afaceri in Romania de la adevaratii experti :)!!!
  • +9 (9 voturi)    
    cand (Marţi, 6 iulie 2010, 16:45)

    mihai [anonim]

    il auzi pe Paturica vorbind de web zici ca abia a luat premiul Nobel pentru IT(premiu care nu se acorda,de fapt).Ii da de mancare lui Sassu,de ciugulit lui Imre si de lins altor ziaristi refulati.Pe cand distributia ziarului Adevarul in cosmos?Poate odata cu teleportarea lui Paturica?
  • +6 (6 voturi)    
    Dinu Patriciu: Web-ul va incepe sa produca foarte (Marţi, 6 iulie 2010, 16:45)

    Marcel Ghita [anonim]

    Dl Paticiu vorbeste ca un adevarat mogul pentru care numai banii conteaza! Il anunt pe dl Patriciu ca marea majoritate ziarelor,editiile online, sunt gratis si nu se mai plinge nimeni ca nimic pe lumea asta nu e "gratis" probabil ca, in curind, cu acest comportament va face dijn adevarul un fost ziar la el cum a facut rosca stanescu cu ziua.
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Marţi, 6 iulie 2010, 17:00)

    Mar [anonim]

    Patriciu habar n-are ce-i ala blog, nu cred c-o sa plateasca cineva in Romania doar ca sa itesca niste articole in fiecare zi. In rest, fieca jurnalist poate sa vorbeasca cu niste prieteni ca sa posteze comentarii, sau el insasi poate sa faca asta...
  • -3 (5 voturi)    
    omul are dreptate (Marţi, 6 iulie 2010, 17:16)

    dan [anonim]

    webul produce bani si acum, in viitor probabil ca si mai multi.

    Nu-i vb de aplati ca ca citesti un blog.

    E vb ca mediul online atrage trafic daca ce gasesti acolo are calitate. Iar traficul ghici ce inseamna?

    Ca de obicei noi luam in ras - judecand alandala - si pe Diaconescu si pe Patriciu. Are emisiuni de cacat (primul), al doilea e rechin etc. Dar emisiunile de cacat l-au imbogatit pe primu, iar faptu ca al doilea a facut ce-a facut nu inseamna ca omu n-are idei, ba dimpotriva.
  • +6 (6 voturi)    
    Jurnalismul se muta pe Internet, asta e clar (Marţi, 6 iulie 2010, 17:17)

    zexe [anonim]

    ,,,dar numai asa jurnalismul independent mai are o sansa. Altfel spus, daca jurnalistul are blogul sau si daca vinde publicitate pe el, la ce ii mai trebuie mogul? Patriciu s-a referit la tonomate si nu la jurnalisti cu coloana vertebrala. Jurnalistii cu adevarat independenti pot fi considerati cei care deja traiesc din propria lor activitate pe net, si nu sunt putini. Patriciu doreste doar sa decredibilizeze categoria de jurnalisti independenti si nu sa faca o afacere profitabila. Ce a demonstrat Alexandru Sassu la SRTV? Ca este un prost manager, dar un servil executant. Naimirea acestuia de Patriciu este o recompensa pentru ceea ce a facut din SRTV
  • +4 (4 voturi)    
    saracu' bogat (Marţi, 6 iulie 2010, 17:21)

    dora [anonim]

    Nu l-o mai saturat Dumnezeu de atata lacomie??
  • +5 (5 voturi)    
    succes (Marţi, 6 iulie 2010, 17:38)

    G [anonim]

    Comparatia cu The Times..... mi se pare o gluma. Ce fel de informatii furnizati? Ca sa platesc trebuie sa stiti sa faceti analize serioase. Pe siturile romanesti( de presa) nu cred ca exista mai mult de un articol bun pe SAPTAMANA care sa merite citit. Ce citesc in mare parte nu este informatie. Iar in privinta televiziunilor voi aprecia moderatorii care vorbesc mai putin si atunci cand vorbesc pun intrebari punctuale nu fac comentarii proprii.
  • +3 (3 voturi)    
    conu' dinu e pus pe masse (Marţi, 6 iulie 2010, 18:37)

    panfil flecaru [anonim]

    cu cultrura. a umplut drumurile patriei mioritice cu pravaliile mobile de cartzi adevaru' !
    e specializat in curtularizarea masselor de oameni ai muncii...
    daca tarliceanu le'a dat laptopuri, el le da blogareala. mare om, mare filandrop !
    sa fie primit !
  • +5 (5 voturi)    
    glumiti (Marţi, 6 iulie 2010, 19:11)

    cristi [anonim]

    ză greit uan heaz spoucăn...

    Cam nimic din ce a prezis omul asta nu s-a adeverit. Cine-l mai baga in seama?
    • +1 (1 vot)    
      Spilul e sa faci invers (Miercuri, 7 iulie 2010, 11:53)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui cristi

      decat te sfatuieste. va aduceti aminte cum vorbea in 2008 de iminenta crestere a imobiliarelor? faceti pe dos la tot ce sugereaza si sunteti "safe".
  • +5 (5 voturi)    
    Renovare casa (Marţi, 6 iulie 2010, 20:21)

    Dragos [anonim]

    Ziarele editate de Patriciu sunt foarte bune si va rog lasati-l sa le tipareasca mai departe, in cit mai multe exemplare. Saptamina viitoare ma apuc sa renovez prin casa si baietii de la benzinariile Rompetrol or sa-mi furnizeze teancuri de Adevarul de ambe sexe pentru a acoperii parchetul si a sterge geamurile dupa zugraveala.
    Prin parcul de linga casa mea, seara, toate ziarele din Adevarul de seara sunt aruncate prin iarba. Risipa de resurse si el imi povesteste de cite exemplare distribuie. Distribuie la gunoi. Viata ziarului pe hirtie este pe sfirsite. In loc sa investeasca intr-o retea de display-uri publice el taie paduri si tipareste ziare care ajung la gunoi. Nu stiu de cine este consiliat tipu' dar nu o ia in directia buna. Compania pentru care lucrez produce automate de recuperat PET-uri. O sa le propun sa facem si un automat de reciclat Adevarul de seara mai ales. Sa pastram natura curata.
    De aprox 4 ani nu am mai cumparat un ziar. Necesarul de informatii il extrag NUMAI ONLINE din sit-uri specializate sau blog-uri.
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Miercuri, 7 iulie 2010, 1:29)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Dragos

      Dar ca o asemenea magarie sa ii mearga, si sa taxeze informatia pe internet, va trebui sa aibe un guvern sluga care sa promoveze niste legi care sa limiteze accesul la internet,
      Prin urmare, urmatoarea mare lupta se va da pentru libertatea de a accesa informatia liber pe internet.
      Nu ii va fi bun la nimic sa introduca taxa in momentul in care noi ne alegem stirile si suntem capabili sa constientizam continutul si de asta se amana peste tot in lume introducerea taxei, actualele guverne nu agreaza introducerea taxei pentru acces la informatie (ceea ce mi se pare si corect).
  • +6 (6 voturi)    
    Efectul MIRCEA BADEA! (Marţi, 6 iulie 2010, 23:52)

    John Doe [anonim]

    mananci Rahat mai mult, ai mai multe accesari; vezi cazul Mircea Badea sau Ciutacu


    ESTI CU BUN SIMT, TE CITESC 1000 DE OAMENI!

    Patriciule, lasa-neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
  • +1 (1 vot)    
    Calcul gresit (Miercuri, 7 iulie 2010, 9:37)

    bogdan [anonim]

    Cine sa dea bani pe ineptiile lui Patriciu, "trompetate" de "ziaristi" lipsiti de inteligenta si corectitudine ca sa le citeasca on-line ? Macar editia pe hartie se putea folosi la WC.
  • +1 (1 vot)    
    se va alege pricea (Miercuri, 7 iulie 2010, 10:51)

    Stefan [anonim]

    Ca odata si odata se va plati pentru content-ul specializat, unic si de cea mai buna calitate suntem, ca sa zic asa, mai multi de acord. Daca toti sariti si-i dati in gura lui Patriciu, ganditi-va ca acele timpuri (content fee-based) se vor indeparta. Pana la urma este o chestiune de educatie. Lasati-l mai bine sa incerce, s-o ia in barba, insa va trage niste concluzii folositoare pe care sigur le va expune pe blog, din care vor mai fura si unii si altii. Ideea lui este vehiculata de multi prin presa americana, unde se afirma ca mix-ul intre content free si cel fee-based, este deocamdata primul pas spre contentul platit in totalitate. Desigur oamenii, si nu numai noi cei din Romania, ci si americanii sau britanicii, nu vor sa dea bani pe content pentru ca au fost invatati sa acceseze informatia gratis by pass-and ziarele, revistele in general print-ul.
    Daca acest continut ar fi platit atunci publicitatea va deveni mai interesata de publicul platitor si se va dezvolta si ea.
    Eu sunt pentru plata continutului unic, de buna calitate, livrat rapid, specializat pe aria mea de interes.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version