ZenithOptimedia si-a imbunatatit prognoza privind cresterea cheltuielilor globale de publicitate de la 2,2% la 3,5% anul acesta, potrivit Campaign, sursa care precizeaza ca este vorba despre cea de-a treia estimare pozitiva a agentiei.

Potrivit ZenithOptimedia, in Europa Occidentala cheltuielile de publicitate ar urma sa creasca in 2010 cu 2,2%, crestere de peste cinci ori mai mare decat cea estimata anterior de agentie. Piata vest-europeana ar urma sa creasca cu 2,6% in 2011 si 3,4% in 2012, estimeaza ZenithOptimedia.

Combinat, principalele piete dezvoltate (America de Nord, Europa Occidentala si Japonia) ar urma sa inregistreze o crestede de 1,3% anul acesta, iar cresterea pentru toate celelalte zone va fi de 8,6%.

In Europa Centrala si de Est, care in 2009 a inregistrat o scadere a cheltuielilor de publicitate de 24,6%, ZenithOptimedia asteapta anul acesta o crestere rapida, de 11-26%, in tari precum Rusia, Slovenia, Serbia, Turcia si Ucraina, insa se asteapta la o scadere de 3-16% in tari precum Bulgaria, Estonia, Grecia sau Ungaria. Cu exceptia Greciei, toate pietele est-europene ar urma sa revina pe crestere in 2011, estimeaza sursa citata.