Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a lansat joi, la Shanghai, brandul turistic al Romaniei. A prezentat logo-ul, respectiv sloganul "explore the Carpathian garden". In tara, stirea a fost primita cu totul altfel. Mai precis, cu dezvaluiri ca o parte din logo - frunza verde - se gaseste foarte ieftin pe internet. In procesul in care a fost selectata asocierea THR-TNS, intr-o licitatie internationala pentru realizarea brandului turistic, Ministerul Turismului a fost consultat si de doua organizatii ale industriei locale de comunicare, IAA Romania si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

Victor Dobre si Peter JansenFoto: Hotnews

Publicitarii Victor Dobre, director executiv IAA Romania, si Peter Jansen, presedinte UAPR, au discutat online cu cititorii HotNews.ro despre noul brand turistic

  • Intalnirea s-a incheiat

Joi, in Romania, brandul turistic a fost primit, intre altele, cu:

  • dezvaluiri privind asemanarea izbitoare cu imagini ce pot fi gasite foarte ieftin pe Internet
  • semnalari legate de scapari majore in comunicarea pe Internet
  • intrebari privind diferentele intre pozitionarea rezultata din branding si strategia pe termen lung a autoritatilor pentru turismul romanesc

Licitatia pentru brandul turistic al Romaniei a fost castigata in noiembrie anul trecut de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA, care a depus oferta cu pretul cel mai scazut. Vezi detalii despre ce a facut THR-TNS in elaborarea brandului aici.

Pe parcursul intregului proces, de la intocmirea caietului de sarcini, Ministerul a fost asistat de parteneri reprezentand industria de comunicare, inclusiv International Advertising Asociation Romania (director executiv Victor Dobre), si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (presedinte Peter Jansen). Atat Victor Dobre, cat si Peter Jansen sunt publicitari cu experienta.

IAA Romania si UAPR si-au asumat inca din 2008 un rol activ in dezvoltarea unui brand pentru Romania.