Consortiul THR-TNS recunoaste, in raspunsul inaintat Ministerului Turismului, remarcabila "similitudine" a brandului de tara cu un logo distribuit pe internet, dar sustine ca aceasta asemanare "este absolut accidentala si neintentionata, o consecinta a doua procese creative complet diferite si nerelationate".

Logo-ul RomanieiFoto: Hotnews

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului solicitase un raspuns din partea consortiului care a creat brandul de tara, dupa ce mai mult bloggeri au remarcat asemanarile mari dintre creatia THR-TNS si un logo vandut pe internet pentru doar 250 de dolari.

Logo-ul britanic

Logo-ul britanic

Foto: Change Transport

In raspunsul transmis, THR/TNS sustine ca "brandul de turism al Romaniei si toate componentele sale au fost create de noi si, ca urmare, ele trebuie considerate originale".

Logoul brandului "a fost elaborat in cadrul unui proces complex, in care au fost implicati reprezentanti ai industriei de turism din Romania si ai ministerului, proces din care au rezultat peste 70 de logo-uri si peste 30 de izotipuri, dintre care cateva au fost testate ulterior, in mai multe etape, pe piete, in vederea identificarii celor preferate de potentialii vizitatori ai Romaniei. Izotipul a fost desenat de proprii nostri graficieni, in cadrul unui proces care a evoluat de la schite pe hartie pana la varianta finala, in format digital, trecand prin numeroase variante intermediare".

Compania sustine ca intre desenul prezentat in presa ca apartinand domnului Nulens si izotipul continut in identitatea vizuala turistica a Romaniei exista "diferente semnificative de forma, culoare si orientare", iar "existenta de elemente grafice cu grad mare de similitudine este relativ comuna, data fiind cantitatea semnificativa de desene ce este produsa si raspandita prin internet in fiecare zi in toata lumea si numarul mare de variatii executate in legatura cu fiecare dintre ele pana se ajunge la forme finale".

"Cu toate acestea, THR - TNS doreste sa comunice clar ca izotipul utilizat in identitatea vizuala a Romaniei a fost dezvoltat in mod specific pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si ca similitudinea cu celalalt desen, desi remarcabila, este absolut accidentala si neintentionata, o consecinta a doua procese creative complet diferite si nerelationate".

THR-TNS precizeaza ca este dispusa sa puna la dispozitia Ministerului toate manuscrisele, desenele si schitele realizate in procesul de creatie.

"Suntem la dispozitia Guvernului pentru luarea oricarei decizii necesare, in scopul de a rezolva actuala neintelegere, cum ar fi solicitarea de a realiza lucrari suplimentare de grafica asupra izotipului", precizeaza THR/TNS.

In urma acestui raspuns, ministerul condus de Elena Udrea a decis sa convoace Consiliul pentru coordonarea proiectului privind brandul de turism al Romaniei, luni, 2 august, la ora 16:00.