Multi dintre participantii la un studiu realizat de IAB Romania si eResearch spun ca sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click: 37% dintre acestia spun ca sunt influentati prin faptul ca se informeaza in vederea cumpararii, iar 29,9% - prin faptul ca raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu. 15% dintre respondenti declara ca au cumparat produsul in urma vizionarii unei reclame online.

Studiul "Voice of the Internet User" a fost realizat in perioada iunie-iulie a.c. de IAB Romania si eResearch Corp pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB, esantionul fiind de 10.647 de persoane. Esantionul a fost aleator, iar datele nu au fost ponderate, precizeaza realizatorii studiului.

Alte date incluse in studiu:

  • 72% dintre respondenti spun ca isi completeaza, cu ajutorul Internetului, informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii
  • 37,6% spun ca au o intentie mai puternica de a achizitiona produsul, dupa ce au cautat pe Internet detalii despre acesta
  • probabilitatea de a cumpara un produs, in urma informarii suplimentare pe Internet, creste pentru 45,4% dintre cei care au cautat ce spun bloggerii despre produs sau compania producatoare si pentru 44,2% pentru cei care au cautat pe forumuri sau retele sociale mai multe informatii despre produs.
  • intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "da, pentru a urma linkul", iar 26% au raspuns "da, pentru a inchide reclama"

Comunicatul de presa il citeaza pe Ionut Oprea, director executiv IAB Romania, potrivit caruia "proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului VIU, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate". Este citat si Sorel Radu, managing partner eResearch, potrivit caruia "Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumparare si de cautarea de informatii in vederea cumpararii. Modul in care insa companiile pun la dispozitie informatii despre produsele lor determina reactii diferite. Studiul demonstreaza ca actiunile excesive si intruzive sunt cele mai lipsite de eficienta si cele mai deranjante pentru consumatori".

Studiul complet va fi disponibil pe siteurile IAB Romania si eResearch.