Trei din cinci romani considera ca in Romania mass-media sunt independente, potrivit unui sondaj de opinie realizat de Compania de Cercetare Sociologica si Branding (CCSB), la comanda Pro Democratia, relateaza Mediafax.

Aceasta opinie este impartasita de 62 la suta dintre cei intervievati, o opinie contrara avand 31 la suta dintre respondenti.

Un procent mai mare, de 69 la suta, dintre cei care au raspuns considera ca, in Romania, mass-media serveste interesele populatiei, un punct de vedere contrar fiind sustinut de 27 la suta dintre respondenti.

Respondentii au mai afirmat ca, intr-o zi normala din timpul saptamanii, petrec in medie 2,7 ore la televizor, 1,3 ore ascultand radioul, 0,8 ore citind presa scrisa si 0,8 ore navigand pe Internet.

De asemenea, aproape jumatate dintre romani considera ca politicienii nu gandesc niciodata ca oamenii obisnuiti.

Studiul a fost realizat de Compania de Cercetare Sociologica si Branding, in perioada 23-28 septembrie, pe un esantion reprezentativ alcatuit din 1.017 persoane, sondajul de opinie avand o marja de eroare de plus minus 3,1 la suta.

Actionarul majoritar al CCSB este Camelia Voiculescu, fiica senatorului Dan Voiculescu.