Un consortiu format din trei universitati si o serie de organizatii din domeniile mass media si resurse umane au lansat un proiect de 20 milioane lei, finantat prin Fondul Social European. Proiectul se va derula pe o perioada de 4 ani, timp in care 400 de studenti la jurnalism din trei univeresitati urmeaza "sa-si dezvolte abilitatile practice si sa-si asigure o minima experienta profesionala competitiva pentru piata muncii", potrivit informatiilor furnizate de partenerii in proiect. Practic, este vorba despre "crearea unor vehicule media: televiziuni si ziare operate de studenti pentru studenti".

Partenerii implicati in proiect sunt: "AUR" - Asociatia Nationala a Specialistilor in Resurse Umane, Bucuresti, Universitatea "Hyperion", Bucuresti, Universitatea "Babes-Bolyai", Cluj, Universitatea "Danubius", Galati, Asociatia Jurnalistilor din Romania, Bucuresti, Revista 22, Bucuresti, Asociatia Romana pentru Managementul Proiectelor, Bucuresti, SC "Filmnotic", Bucuresti, "Media Consulting Group", Paris - Franta.

"Necesitatea implementarii unui astfel de proiect pilot este determinata de nevoia reformarii sistemului de practica pentru studenti. In procesul de practica profesionala studentii trebuie sa se afle in contexte similare sau cat mai apropiate de cele din activitatea profesionala reala si care sa conduca la modificari comportamentale pe baza reflectiei asupra experientei reale. Prin proiect se reduce semnificativ tranzitia de la sistemul de educatie la piata muncii, studentii acumuland cunostinte practice si un know how specific care ii va ajuta in cariera profesionala", se arata in comunicatul de prezentare a proiectului.

Ioana Manaila, Managerul de Proiect a explicat pentru EurActiv.ro/HotNews.ro ca studentii vor fi indrumati nu doar in vederea cautarii unui job ci si pentru a isi dezvolta o afacere proprie sau a deveni freelanceri.

Proiectul este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa prioritara 2 "Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii", Domeniul major de interventie: 2.1 - "Tranzitia de la Scoala la viata activa".