"Frisoanele financiare ale toamnei politice" si "cum tranzactioneaza Moromete la bursa de la Chicago" se numara printre subiectele incluse in prima editie a emisiunii "Ora de business", lansata in aceasta seara de Moise Guran la TVR 2. Despre asteptarile sale cu noua emisiune economica, la televiziunea publica, Moise Guran spune intr-un scurt interviu pentru HotNews.ro ca "pentru mine audienta nu a fost niciodata esentiala", iar la TVR 2 "intre orele 19 si 20 audienta a fost pana acum zero - e automat loc de mai bine". Si declara ca firma sa, Biziday, poarta sau va incepe negocieri pentru alte trei emisiuni economice, cu un post de radio si doua TV.

Moise GuranFoto: TVR

Moise Guran a realizat, pana recent, emisiunea economica "BizBazar" la Antena 3. In septembrie, a castigat un concurs de proiecte la TVR 2. Aici, el va realiza, de astazi, emisiunea "Ora de business", programata de la ora 19.00 - ora la care incep si principalele buletine de stiri la Pro TV si Antena 1.

Ce subiecte vor fi abordate in prima editie a noii sale emisiuni, potrivit lui Moise Guran:

  • "frisoanele financiare ale toamnei politice"
  • "cum tranzactioneaza Moromete la bursa de la Chicago"
  • "razboiul european al trenurilor de mare viteza"
  • "cum i-a oferit lui Obama obsesia pentru "need for speed" solutia unei promisiuni electorale".

Rep.: Ai afirmat pe blogul Biziday.ro ca nu-ti faci griji din cauza audientei, care este esentiala chiar si pentru un post public. De ce ai facut aceasta afirmatie?

Moise Guran: Sunt trei aspecte. Intai, pentru mine audienta nu a fost niciodata esentiala. Cinci ani am rezistat cu aceasta emisiune (BizBazar - n.r.) la un post unde era esentiala o audienta ridicata. Apoi, genul acesta de emisiune este o emisiune premium, iar in cazul unor astfel de emisiuni nu vinzi volum, ci calitate. In al treilea rand, pe TVR 2, intre orele 19 si 20, cand este programata emisiunea, audienta a fost pana acum zero - e automat loc de mai bine, de mai rau nu e loc.

Rep.: Dar ti-ai propus sau te-ai angajat prin contractul cu TVR sa atingi un anume nivel de audienta?

M.G.: A existat o astfel de discutie, eu eram dispus la un astfel de angajament. Insa, cand s-a pus problema, am cerut buget de marketing. Pentru astfel de emisiuni nu faci audienta fara marketing, marketingul este esential. Singurii care au inteles acest lucru, pe piata din Romania, sunt cei de la Pro TV. In momentul in care am cerut buget de marketing s-a renuntat la clauza de audienta.

Rep.: Cat de mult te avantajeaza si cat te dezavantajeaza faptul ca emisiunea ta se va suprapune cu principalele buletine de stiri si cu emisiuni de forta ale altor posturi?

M.G.: Ma preocupa doar faptul ca se suprapune cu Observatorul de la Antena 1 si cu Stirile Pro TV. Nu ma deranjeaza ca se suprapune cu emisiunile de la Realitatea TV sau Antena 3.

In alta ordine de idei, am fost ingrijorat acum cinci ani, dar in prezent nu ma deranjeaza o astfel de suprapunere. Cine vrea sa urmareasca emisiunea, stie sa o caute, cum sa o gaseasca. Cine s-a uitat la BizBazar se va uita in continuare la Ora de Business.

Rep.: De ce esti convins? Cum au evoluat audientele emisiunii BizBazar cand s-a schimbat ora in grila Antenei 3?

M.G.: Ma bazez strict pe calitatea spectatorului si pe optiunea lui, capacitatea lui de a alege o emisiune care il intereseaza.

Cu BizBazar, la ora 16.00 audienta nu a fost mai rea decat la ora 19.00, a ramas undeva la peste 100.000 de telespectatori. Dar era un alt public. In aceasta ultima perioada, cand am fost introdus pe tronsonul de "casnice si pensionari", ne-am largit bazinul, numarul de telespectatori, ne-au urmarit si oameni care nu erau tinta noastra.

Rep.: Pe Biziday.ro comentatorii au facut deja glume legate de spotul de promovare a emisiunii, atat de "teverist". Peste ce-ai dat la TVR 2, dupa anii petrecuti la Intact/ Antena 3?

M.G.: Am dat de niste oameni care vor si stiu sa munceasca. Cine a comentat rautacios a comentat fara sa tina cont ca in doua saptamani am muncit enorm. Practic, sunt la TVR de la inceputul acestei luni. Ce a iesit este la un nivel acceptabil, avand in vedere timpul foarte scurt pe care l-am avut la dispozitie.

Rep.: Ai spus pe Biziday.ro, inaintea incheierii contractului cu TVR, ca firma ta face proiecte si pentru alte posturi. Veti realiza emisiuni si pentru altii?

M.G.: Categoric da. Ce pot sa dezvalui acum este ca foarte curand vom semna un contract pentru o emisiune la un post de radio important din Romania. Din noiembrie, vom incepe negocierile pentru a doua emisiune TV zilnica, iar probabil in ianuarie vom incepe negocierile pentru o a treia emisiune, de data aceasta saptamanala. Toate vor fi emisiuni economice, pe posturi diferite, cu formate diferite. Pe sticla, eu voi aparea numai la TVR 2.

Problema noastra acum este sa nu ne extindem prea repede, sa nu ne sufocam. Suntem o echipa de numai sase oameni, cu mine sapte si vrem sa pastram semnatura de calitate.