Retelele sociale sunt folosite tot mai des de companii in comunicarea comerciala. Autoritatile publice din Romania incep la randul lor sa apeleze la acest instrument: la un an dupa ce Ministerul de Interne isi lansa cu fanfara propria identitate pe Facebook, Twitter si Youtube, saptamana aceasta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului a anuntat ca merge mai departe, printr-o campanie pe Facebook pentru promovarea turismului romanesc. Bogdana Butnar- Headvertising si Luminita Kohalmi, consilierul ministrului Elena Udrea, au discutat online cu cititorii despre avantajele si riscurile dialogului direct cu publicul, pe care autoritatile incearca sa-l infiripe in social media.

Fragmente din inregistrarea realizata in studioul HotNews.ro:

Luminita Kohalmi: Vorbim despre o campanie de comunicare al carei scop este promovarea Romaniei ca destinatie turistica, nu promovare a Ministerului Turismului sau a politicilor guvernamentale

L.K.: Am plecat de la recomandarile specialistilor spanioli care au elaborat brand-ul turistic national, recomandari care ne indeamna catre new media

L.K..: Obiectivul Ministerului este cresterea numarului de turisti, iar propunerea venita din partea Facebook este greu sa o refuzi.

Bogdana Butnar: Mie mi se pare o idee interesanta, dar social media nu inseamna doar Facebook

L.K.: Promovarea turismului romanesc nu se va face doar pe Facebook. Va exista promovare pe motoarele de cautare, pe site-urile specializate etc.

L.K.: 28% dintre britanici isi cauta informatii despre urmatoarea destinatie pe internet, pe retelele de socializare, pe site-urile specializate

B.B.: Recomandarea nu e tot una cu promovarea. Recomandarea vine de la cineva care a calatorit in acel loc, nu e acelasi lucru atunci cand vine Ministerul si zice "e misto, vino!"

B.B.: In media traditionale mesajul iti era pasat si il luai ca atare, in soacial media ai posibilitatea sa mai afli informatii si de la altii

L.K.: Turcia are pentru publicitatea turismului in new media, in anul 2011 un buget de 42 de milioane de euro, ori tot bugetul nostru pentru promovarea Romaniei ca destinatie turistica, pentru urmatorii trei ani este de 75 de milioane de euro.

L.K.: problema cu brandul de tara s-a lamurit

L.K.: Cu cei de la Facebook am hotarat, pana in acest moment, training gratuit pentru reprezentantii ministerului si ai industriei in ceea ce priveste folosirea instrumentelor pe care mi le pun la dispozitie. Am stabilit sa lucram impreuna la o strategie pe new media, o strategie canalizata pe rezulate

L.K.: Nu avem exlusivitate cu cei de la Facebook, asa ca asteptam si alte oferte

Urmariti integral materialul video: