Reclamele la prezervative, la publicatii si filme erotice vor putea fi difuzate la posturile de televiziune si radio doar dupa ora 24.00, in timp ce publicitatea la produse cu caracter pornografic este interzisa, potrivit unei modificari a Codului audiovizualului, adoptata joi de membrii CNA, anunta Mediafax. Consiliul National al Audiovizualului a discutat in sedinta de joi, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a continutului audiovizual, votand unele modificari ale acestuia.

"Am inceput capitolul privind publicitatea, stabilind principiile generale, respectiv protectia minorilor, informarea corecta, respectarea demnitatii umane si asigurarea unei concurente loiale. Publicitatea pentru convorbiri erotice este interzisa, iar publicitatea la produse pentru igiena sexuala, cum ar fi prezervativele, la publicatii si filme erotice va fi permisa numai dupa ora 24.00. Publicitatea la produse cu caracter pornografic este si ramane interzisa", a explicat Rasvan Popescu, presedintele CNA, dupa votul Consiliului.

In sedinta de joi a CNA, Narcisa Iorga, membru al Consiliului, a declarat ca au fost situatii de emisiuni serioase in care a fost inserata reclama la prezervative. "Au fost situatii de show-uri serioase, iar in pauze s-a difuzat reclama la prezervative".

Pana in prezent, publicitatea la prezervative era interzisa, acestea fiind considerate produse cu caracter sexual, potrivit legislatiei audiovizuale. Totusi, televiziunile au difuzat in trecut publicitate la prezervative, dupa ora 22.00 si cu semnul de incadrare "15" (productii audiovizuale interzise copiilor sub 15 ani), considerand ca aceste reclame au un rol educativ.

Rasvan Popescu a mai spus ca spera ca, in circa doua saptamani, CNA sa finalizeze modificarile la actualul Cod al audiovizualului.

Noul Cod audiovizual va intra in vigoare dupa publicarea lui in Monitorul Oficial.