Hai, ca vorba lunga moartea pasiunii. Sa lasam graficele sa cinte, ca ele stim ca vorbesc cit o mie de cuvinte si restul litere si vorbe.
- Concluzii pe scurt: Scadere generalizata
Bun. Gata cu gluma. Hai sa fim si seriosi.
Click: a inlocuit Libertatea, dar nu reuseste sa obtina tirajele din vremurile de glorie ale acesteia. Scadere de la un platou de 250 mii in care a stat pe parcursul lui 2009 pina la 200 de mii. Lider de piata.
Libertatea: Scaderea identificata acum un an isi continua cursul irevocabil. Curba bine definita de cadere, aproape matematic trasata. Exemplu clasic de ciclu de viata al unui brand. Bye bye, Libertatea! May your tits rest in peace. Alte tzitze mai tinere si mai jucaushe si mai pline de silicon vin sa-ti ia locul. Life is a bitch and then you die. Scadere de la 150 mii la 130 mii.
Cancan: Oale si ulcele. Dupa perioada sa de semi-glorie din 2008, acum intr-o cadere bine evidentiata. Pa. La revedere. Scadere de la 70 de mii la 50 mii.
Adevarul: Crestere fulminanta in 2009, pe baza inserturilor generos distribuite, de urla toata piata de frustrare la adresa felului in care Patriciu isi folosea canistra de sac de cisterna de bani pentru a-si impune publicatia. In 2010, insa, trendul exact si simetric si in oglinda pe dos. De unde la sfirsitul lui 2009 atinsese nivelul de 150 mii exemplare vindute, la mustata cu Libertatea, pe parcursul lui 2010 a cazut cit se poate de linear de la 150 de mii la 90 de mii. In continuare insa liderul publicatiilor de tip generalist / quality.
Jurnalul National: Duse sint zilele din 2004 cind, pe baza unei campanii similare cu cea a Adevarului din 2009-2010, folosind cu generozitate banii pentru a creste cota de piata (campania "O masina pe zi"), se pozitionase confortabil pe locul 1, intre 150 si 200 de mii exemplare vindute. Din 2005 incoace JN sufera o erodare lenta, dar continua, bine definita linear. Scadere in 2010 de la 60 de mii la 40 mii exemplare vindute.
Evenimentul Zilei: Prabusirea continua, la fel de linear si implacabil. Dintre publicatiile generaliste / quality, de departe victima cea mai grav afectata de dezastrul suferit de presa din Romania. Scadere de la 30 mii la 20 mii. In curind pa si pu la revedere de pe micile ecrane ale tarabelor. Ringier si-a luat mina de pe el, nu stiu in ce masura Adi va reusi sa-l resuscite. Greu, greu, fratzioare...
Romania Libera: De unde pina acum citiva ani era codasa clasei, horcaind undeva usor peste 50 mii exemplare, de ceva timp RL a devenit exemplu de rezilienta si de supravietuire incapatinata in conditii de vicisitudine. Broasca testoasa a intrecut iepurele, lenesa si urita clasei acum e singura disponibila, restul sucombind in fata variilor boli venerice cauzate de excesul de destrabalare. Evolutie constanta in jurul lui 40 de mii pe parcursul lui 2010, parte in parte cu JN si cu Cancan.
Gindul: Boala lunga, moarte sigura. Varza. Zdrente. Horcaiala in jurul valorii reziduale de 12 mii de exemplare. Crucisatorul s-a dus cernelii de suflet.
Cotidianul National: Nici nu mai zic, ca nu mai am ochii atit de ageri ca pe vremuri. Pe masura ce imbatrinesc, nu mai vad asa de bine la microscop.
Tabloide: Scadere bine definita. De la usor sub 500 de mii la usor sub 400 de mii. Intr-un an, 100 de mii de guvizi au renuntat la placerea consumului de tzitze de la pagina 5 si de texte scrise pentru analfabeti si alte gospodine si coafeze. Every cloud has its silver lining, nu?
Quality: 2009 a fost anul in care momentan scaderea consumului de ziare quality a fost stopat, ba chiar temporar inversat de catre destrabalarea de marketing numita cartile Adevarul (Jules Verne, 100 de carti care..., Rahan etc). Gata. Distractia s-a terminat, sa reluam cresterea negativa, tovarasi! Scadere de la 300 mii la 200 mii exemplare vindute. Alta suta de mii s-a dus cernelii de suflet in acest an de criza naprasnica, in care nici macar rapita n-a crescut cum trebuie, ca s-a uitat la televizor.
Sport: Ziarele de sport deja cazusera urit in 2009, cu un an inaintea celorlalte (si probabil cumva canibalizate in aceasta maaare zbatere de tip sauve qui peut). 2010 a fost pentru ele un an de aproximativa constanta, undeva sub 100 mii (85 mii).
Business: Mic din nimic. Nici macar nu merita sa citim cifrele, nu? Ele oricum nu sint chestii obisnuite, ci produse premium, ce pana mea, unde 1 exemplar inseamna muuult mai mult decit un exemplar, ar trebui o artimetica separata, pentru ca cititorii lor au cu totul si cu totul o alta putere de cumparare si putere de influenta, ei sint decision makers, ei sint opinion brokers, ce naiba. Cam tipul de argumente pe care le-am auzit si prin 2006, primavara devreme, cind Money Channel a hotarit sa se retraga din serviciul de masurare a audientelor TV (ARMA), pentru ca se faceau de un cacao absolut exemplar prin niste ratinguri microscopice spre nanosferice.
Total cititori: Caaaade! De la 860 mii la 670 mii, aproape 200 mii de exemplare vindute. Varza. Dezastru. Sa fugim! Domnu' Oancea, nu ne angajati la matale la pravalie, ca avem copii de crescut acasa?
Comenteaza pe blogul lui Turambar
Si doi: ar fi interesant de vazut un top al publicatiilor straine vindute in Romania - in orice mall gasesti titluri importante si de multe ori nu le apuci...